اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : حرف نو
کد خبر : ۱۸۴۶۵
تعداد بازدید : ۲۷۷
متن کامل خبر

روابط عمومی سازمانی یا ابزار دست مدیران شیرازنوین- سید محی الدین حسینی ارسنجانی Arsanjani.moiin@gmail.com روز ارتباطات و روابط عمومی در واقع نامگذاری روزی است برای تقدیر از زحمتکشان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی و تجلیل از آگاهی‌رسانان عمومی که درراستای ارتقای سطح فکری آحاد جامعه تلاش می‌کنند. مدیران روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی اهدا فی‌مشترک دارندکه پرداختن به امور سازمان و اطلاع‌رسانی‌های همه‌جانبه درسیستم اداری خود، بیان مشکلات و ارائه راهکارها برای ارتباط هرچه بهتر مجموعه مدیریتی با مخاطبان و مراجعان خود از جمله این اهداف است. اما مدیر روابط عمومی یک مکان اداری که خود را صرفاً به تهیه خبر و نصب بنر و پلاکاردنوشته محدود کند و هدف او بزرگ‌نمایی کارها و وظایف محوله مدیرخود باشد، روابط عمومی موفقی نیست. زیرا تهیه خبر و ارسال آن برای مطبوعات و رسانه‌ها تنها جزیی از وظایف روابط عمومی‌هاست و به‌همین خاطر مدیر روابط عمومی یک ارگان و اداره یا سازمان و نهاد و شرکت و مؤسسه نباید خود را به‌عنوان ابزاری در دست مدیران تبلیغاتی و شعاری ‌بازی دهد. روز ۲۷‌اردیبهشت‌ماه درواقع روزی است که در سطح جهانی به‌عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است و هدف این است که ارزش و اعتبار ملی و جهانی و سختی کار فعالان این قشر شریف در جامعه بهتر و بیشتر روشن شود. برای متخصصان این وادی نیز این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط‌ عمومی را به‌عنوان هنر هشتم مرور کند.بدون تردید روابط ‌عمومی به‌عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش آگاهی‌‌های آحاد جامعه، فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی برعهده دارد و اکنون که اهمیت جایگاه روابط‌ عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است بر همگان آشکار شده، نمی‌توان نقش آن را در پیشبرد اهداف‌ یک‌ نهاد یا سازمان، بهبود کیفی‌ و کمی‌ فعالیت‌ها‌ و افزایش‌ بهره‌‌وری‌ از امکانات‌ و نیروی‌ انسانی‌ نادیده گرفت. مبارک باد این روز و همه‌روز بر روابط عمومی‌های فعال، کارآمد و به‌روز و زحمتکشان و فعالان عرصه ارتباطات و همه جامعه اطلاعاتی کشور عزیزمان ایران که بی‌ادعا و باصداقت هرچه تمامتر به‌ایفای وظیفه می‌پردازند.