[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ریزش مشتری در دوران تورم ، روزنامه شیراز نوین

  مریم شمالیان- شیرازنوین:
shomalianm@gmail.com

رئیس اتحادیه صنف خرازان شیراز گفت: صنف خرازان دچار رکود شده و فروش آنها کاهش یافته و می‌توان گفت این صنف با کاهش 30درصدی مشتری مواجه شده و ابطال زیاد پروانه‌ها در این صنف، حاکی از همین موارد است.
در میان تمام کسب و کارها، میزان فروش و عدم کاهش درصد مشتریان سهم آن کسب و کارهایی است که خرید از آنها برای مردم ضروری‌تر به شمار می‌رود. در این میان صنفی مانند خرازی که اقلام آن در سبد اول خانوار نیست، با ریزش شمار مشتریان و کاهش چشمگیر فروش اقلامی مانند ادکلن مواجه می‌شود.
پیمان عماد، رئیس اتحادیه صنف خرازان شیراز با اشاره به رسته‌هایی که زیرمجموعه اتحادیه صنف خرازان هستند، در گفت‌وگو با شیرازنوین می‌گوید: صنف خرازان 6 رسته دارد که شامل کالای بهداشتی، آرایشی، خرازی، نخ و کاموا، بدلیجات، جعبه‌های کادویی و تم تولد است و وضعیت اقتصادی و نوسانات دلار بر این صنف تأثیر زیادی گذاشته است.
وی ادامه می‌دهد: البته کالاهای تولیدی داخلی در این صنف داریم، اما در رسته‌ای مانند کالاهای آرایشی بهداشتی، بخش اعظم کالاهای ما وارداتی هستند که فعالان این رسته صنفی را برای قیمت‌گذاری و خرید کالا و جایگزین کردن اقلام فروخته‌شده خود، دچار مشکل کرده است.
عماد با اشاره به اینکه این صنف در سبد اقلام ضروری سبد خانوار قرار ندارد، بیان می‌کند: صنف خرازان دچار رکود شده و فروش آنها کاهش یافته و می‌توان گفت این صنف با کاهش 30درصدی مشتری مواجه شده و ابطال زیاد پروانه‌ها در این صنف، حاکی از همین موارد است؛ 10 درصد اعضای ما از ابتدای امسال از ادامه کار انصراف داده اند.
وی می‌افزاید: فروش ادکلن در صنف ما در سال‌های اخیر کاهش زیادی داشته است و می‌توان گفت از نصف هم پایین‌تر آمده است.
عماد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه اصناف ما امروز با افزایش مالیات بیش از 5برابری مواجه شده‌اند، بیان می‌کند: متأسفانه امروزه شاهد این هستیم که برخی از صنوف با افزایش مالیات 10برابری هم نسبت به سال‌های اخیر مواجه شده‌اند که واقعاً برای آنها مشکلات فراوانی در پی داشته و کسب و کار آنها را دچار مشکل کرده است.
رئیس این اتحادیه با تصریح اینکه افزایش مالیات موجب می‌شود تا کسبه هم ناچار شوند قیمت کالای خود را افزایش دهند، اظهار می‌کند: کسبه دوست ندارند که قیمت اجناسشان را افزایش دهند، اما وقتی مالیات افزایش می‌یابد و وقتی برای جایگزین کردن همان جنس فروخته شده با افزایش قیمت بیش از حدی مواجه می‌شوند، چاره‌ای 
نمی‌ماند.
او تصریح کرد: متأسفانه مالیاتی که از اصناف دریافت می‌شود، بالاتر از ضریب سود اصناف است و باید چاره‌ای برای کسبه و صنوف که نبض جامعه هستند، اندیشیده شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی