[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

اشتغال جرم‌شکن است ، روزنامه شیراز نوین

دادستان مرکز فارس تأکید کرد که برای اصلاح مجرمان و پیشگیری از تکرار و عود جرائم نیازمند هم‌افزایی جمعی و همراهی همه بخش‌های دولتی و نهادها و تشکل‌های غیردولتی هستیم. سیدمصطفی بحرینی در مجمع عالی خیران فارس که به میزبانی اداره‌کل زندان‌های فارس برگزار شد، گفت: متأسفانه با پدیده تکرار جرم در زندانیان آزادشده مواجهیم و حتی اگر درصد این عود مجدد بزه در زندانیان آزادشده پایین هم باشد، رفع آن نیازمند شناخت علل و اهتمام در مرتفع‌سازی این علت‌هاست.
به نقل از دادگستری فارس، بحرینی با بیان اینکه یکی از عوامل وقوع جرائم و آسیب‌ها در جامعه امروز شرایط اقتصادی بوده و اقشار مختلف را در معرض خطر قرار داده است، گفت: از این رو باید به سه مقوله توانمندسازی زندانیان، انجمن حمایت از زندانیان و افزایش میل به خودکفایی و خوداشتغالی خانواده زندانیان توجه کرد تا زمینه‌های بروز و تمایل به جرم در گروه‌های هدف کاهش یابد.
او گفت: توانمندسازی زندانیان برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه از طریق آموزش حــِرَف و مشاغل مفید و مورد نیاز اجتماع، توانمندسازی انجمن حمایت زندانیان با رویکرد خودکفایی، خودایستایی مالی و اقتصادی برای توسعه کمک‌ها و خدمات پایدار به جامعه هدف و در نهایت میل به خودکفایی خانواده‌های زندانیان و خوداشتغالی آنان به‌منظور تأمین درآمدهای پایدار و قرارگرفتن در جریان عادی زندگی و رفع نیازهای اولیه و اساسی مالی و اقتصادی آنان ضرورت دارد، است.
مدیرکل زندان‌های فارس نیز با تشکر از مسئولان تشکل‌ها و نهادهای خیریه و مردم‌نهاد استان پیرامون توجه به زندان‌ها، زندانیان و خانواده‌های آنان، گفت: زندان یک پدیده و واقعیت اجتماعیست. علل مختلف موجب پیدایش جرم و طبعاً آنی در جامعه می‌شود. رفع این علت‌ها عزم و اهتمام جمعی را می‌طلبد.
اسحاق ابراهیمی گفت: توان و ظرفیت‌های موجود برای پرداخت عمیق و فراگیر و رفع مشکلات اصلاح مجرمان و و امدادرسانی به خانواده‌های آسیب‌پذیر آنان کافی نیست و اگر این ضرورت اجتماعی مورد بی‌توجهی قرار گیرد، قطعاً تبعات جرم دیر یا زود دامن بسیاری از آحاد جامعه را خواهد گرفت؛ از این رو حرکت امروز جامعه خیران استان فارس فعل فاخر و بالنده در حوزه درک آسیب‌های اجتماعی و اهتمام در رفع آن است.
ابراهیمی همچنین با بیان اینکه روزانه در زندان‌ها نزدیک به ۱۷۰ خدمت در حوزه‌های تأمینی و تربیتی برای نگهداری و اصلاح و تربیت مجرمان انجام می‌شود، گفت: جامعه خیران می‌توانند در حوزه توسعه مراکز آموزشی و تربیتی و تجهیزات آن، خدمات دارو و درمان، مشاوره و توان‌بخشی، معاضدت‌های حقوقی و پرونده‌ای و خدمات متنوع همگون به خانواده‌های آسیب‌پذیر زندانیان مجموعه خادمان اصلاح تربیت را یاری کنند.
مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰ خانواده نیازمند مساعدت و حمایت زندانیان شناسایی شده‌اند، گفت: حدود ۱۵۰۰ خانواده تحت‌پوشش انجمن حمایت زندانیان قرار دارند که البته این خدمات پاسخ‌گوی نیازهای اساسی آنها در ابعاد مختلف فرهنگی، معیشتی و... نیست. این خانواده‌ها با مشکلات عدیده دست به گریبان هستند. تفاوت آنها با دیگر اقشار نیازمند جامعه این است که خانواده زندانیان امکان بیان راحت همه مسائل و مشکلات را ندارند.
در ادامه این نشست، ۱۲ مدیرعامل تشکل‌ها و نهادهای خیریه استان فارس به بیان دیدگاه‌ها و تشریح ظرفیت‌های خود در همکاری با مجموعه زندان‌ها و حمایت از خانواده‌های زندانیان پرداختند و مقرر شد با تکرار جلسات این‌چنینی و کارگروه‌های کاربردی، بتوانند در آینده نزدیک دستاوردهای مشهود و ملموسی را در حوزه کنترل و مهار جرم، اصلاح مجرمان و کمک و حمایت‌های مؤثر از خانواده‌های زندانیان انجام دهند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی