[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ایران جابه‌جایی مرزهای کشورهای منطقه را نمی‌پذیرد، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت حل مسائل منطقه‌ای توسط کشورهای منطقه تصریح کرد: دخالت بیگانگان فقط مسائل را پیچیده‌تر می‌کند و جمهوری اسلامی ایران با حمایت از مذاکرات صلح بین ارمنستان و آذربایجان، امیدوار است این مذاکرات باعث استقرار و تقویت صلح، امنیت و آرامش هرچه بیشتر در منطقه شود.
به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی ظهر دیروز دوشنبه در دیدار آقای «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان، با تأکید بر ضرورت حل مسائل منطقه‌ای توسط کشورهای منطقه تصریح کرد: دخالت بیگانگان فقط مسائل را پیچیده‌تر می‌کند و جمهوری اسلامی ایران با حمایت از مذاکرات صلح بین ارمنستان و آذربایجان، امیدوار است این مذاکرات باعث استقرار و تقویت صلح، امنیت و آرامش هرچه بیشتر در منطقه شود.
رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تغییر ژئوپلیتیک و جابه‌جایی مرزهای کشورهای منطقه را نمی‌پذیرد، افزود: ایران از حق حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه حمایت می‌کند. رئیسی بر اهمیت ارتقای هرچه بیشتر سطح روابط دو کشور نیز تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران مانعی پیش ‌روی گسترش روابط با ارمنستان نمی‌بیند. در این دیدار «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان نیز ضمن قدردانی از مواضع ایران در قبال تحولات منطقه قفقاز، تصریح کرد: ارمنستان هیچ‌گاه سکوی اقدامات ضدایرانی نخواهد شد و همواره بر گسترش امنیت و آرامش منطقه‌ای تأکید دارد. وزیر امور خارجه ارمنستان روابط با جمهوری اسلامی ایران را برای کشورش بسیار پراهمیت دانست و بر افزایش مراودات دیپلماتیک میان دو کشور و تقویت و تعمیق روابط فی‌مابین تأکید کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی