[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

پیوند عضو سرعت گرفت ، روزنامه شیراز نوین

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در سه‌ماهه نخست سال جاری 156 پزشک عمومی و متخصص به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه اعزام شده‌اند. به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» با بیان اینکه در سه ماه گذشته بیش از 930هزار بیمار به اورژانس بیمارستان‌های دولتی زیرمجموعه دانشگاه مراجعه کرده‌اند، گفت: با اعزام 156 پزشک عمومی و متخصص به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه در سه‌ماهه نخست امسال، فرایندهای ارائه خدمات درمانی با شتاب بیشتری در حال انجام است.
او افزود: طی سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری، 14هزار عمل جراحی اورژانسی و 54هزار عمل جراحی غیراورژانسی در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز انجام شده است.
ارائه بیش از چهارمیلیون خدمت آزمایشگاهی، انجام 31هزار مورد ام‌آرآی و 132هزار سی‌تی‌اسکن نیز بخشی دیگر از خدمات ارائه‌شده در سه‌ماهه نخست سال جاری در بیمارستان‌های دانشگاهی زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد. معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز همچنین از انجام بیش از 17هزار تست آزمایشگاهی تخصصی به‌صورت شبانه‌روزی، در آزمایشگاه مرجع با تجهیزات پیشرفته و با تعرفه دولتی طی سه‌ماهه بهار امسال خبر داد.
دکتر شریفی اظهار کرد: با همیاری و تلاش شبانه‌روزی اساتید و کارکنان توانمند واحدهای شناسایی، فراهم‌آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، طی سه‌ماهه نخست سال جاری بالغ بر 184 بیمار نیازمند پیوند عضو در استان تحت عمل پیوند اعضا قرار گرفتند.
معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در حال حاضر 69 بیمارستان با هفت‌هزار و 980 تخت فعال، هزار و سیصد درمانگاه و مؤسسه، یک‌هزار و 609 مطب متخصص، یک‌هزار و 30 مطب عمومی و 513 دفتر کار را تحت پوشش دارد.
تاکنون بیش از 850 بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس شناسایی شده‌اند
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، تاکنون بیش از 850 بیمار هموفیلی در فارس شناسایی شده‌اند که در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله «دستغیب» شیراز به عنوان مرکز جامع هموفیلی دانشگاه در حال دریافت خدمات درمانی هستند. 
دکتر «مهرداد شریفی» با اشاره به اینکه یکم تا هفتم مرداد به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی نام‌گذاری شده است، در این زمینه گفت: هدف از این اقدام افزایش آگاهی درمورد بیماری هموفیلی و سایر اختلالات خون‌ریزی‌دهنده است. او افزود: تاکنون بیش از 850 بیمار مبتلا به انواع هموفیلی در فارس شناسایی شده است که با توجه به بسته‌‌های حمایتی ابلاغ‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای کاهش هزینه‌‌های تشخیص و درمان، در حال دریافت خدمات موردنیاز درمانی هستند. 
معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خون‌ریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی‌شده، حدود 400 نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر 50 نفر به هموفیلی نوع B و حدود 400 نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.
دکتر شریفی اضافه کرد: از مجموع بیماران شناسایی‌شده، بیش از 230 نفر را زنان و 620 نفر را مردان تشکیل می‌دهند.
ویزیت بیماران از سوی فوق‌تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندان‌پزشکی، تهیه و توزیع فاکتورهای انعقادی رایگان، تزریق فاکتورهای نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، برگزاری کارگاه آموزشی و سمینار، مشاوره‌های ژنتیک، مشاوره روان‌شناسی و مددکاری از جمله خدمات ارائه شده به این بیماران است که معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز به آن اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی