[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مسیر پیشرفت پابرجاست، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز با اصحاب رسانه با موضوع ارائه گزارش عملکرد سال دوم شورای ششم و عملکرد شهرداری شیراز برگزار شد. این نشست صبح دوشنبه دوم مردادماه با حضور رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلان‌شهر شیراز، رؤسای کمیسیون‌ها و کمیته‌ها و جمعی از مدیران شهری با همراهی اصحاب رسانه در محل شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد؛ مدیران شهری شیراز در این نشست پاسخ‌گوی پرسش‌های خبرنگاران بوده و انتقادات و پیشنهادات سازنده را پذیرا شدند.
 هدف‌گذاری برای سازندگی شیراز
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بر حفظ شفافیت و رسیدن شیراز به جایگاه رفیع سومین حرم اهل بیت(ع) تأکید کرد. مهدی طاهری ضمن تشریح عملکرد شورا در این مدت گفت: در دو سال گذشته به ویژه سال دوم شورا، نتایج خوب و درخشانی را در شهر شاهد بودیم که اگر اتفاقی رخ ندهد، بسیاری از اهداف شورا تا پایان امسال به ثمر می‌نشیند. البته این اتفاقات خوب رقم نمی‌خورد مگر با تلاش شهردار که اگر این سکانداری درایت و قدرت رهبری از صدر تا ذیل شهردار نباشد، این تلاش‌ها به ثمر نمی‌نشیند و این مسئله جای تقدیر دارد. وی ادامه داد: آنچه در این مدت شاهد بودیم قابل قیاس با بسیاری از سال‌های خوب دیگر شهرداری هم نیست، به‌عنوان مثال روزی در همین سالن گفتیم که شورای ششم بودجه ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومانی را با متمم به ۹۸۰۰رسانده که ۹۸ درصدبودجه هم محقق شد و سال بعد از آن هم بودجه ۱۵هزار میلیارد تومانی با متمم به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و شاهد تحقق ۹۶ درصدی این بودجه بودیم. طاهری بیشترین مصوبات اجراشده را مربوط به حوزه مالی و اقتصادی شهرداری دانست و گفت: پس از این حوزه، مصوبات بخش‌های حمل‌ونقل و ترافیک، فنی و عمرانی، برنامه‌ریزی، محیط زیست و خدمات شهری و شهرسازی و معماری در رتبه‌های بعدی قرار دارند. وی با اشاره به تصویب بودجه بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومانی سال جاری گفت: سال گذشته ۴۹ جلسه صحن علنی برگزار شد که حاصل آن ارائه ۴۴۸ طرح و لایحه و ۵۷۶ مصوبه بود که از این تعداد ۸۵ درصد مصوبات به تأیید فرمانداری رسید، ۱۳ درصد تأیید نشد و دو درصد هم در شورای حل اختلاف در حال بررسی است. طاهری ادامه داد: در حالی که سال قبل ۶۰ درصد مصوبات شورا توسط شهرداری اجرا نشده بود، امسال ۶۸ درصد اجرایی شده و ۳۲ درصد دیگر هم در دست اجراست و هیچ مصوبه اجرا نشده‌ای نداریم که این جای تقدیر دارد. رئیس شورای شیراز، کمترین میزان اجرای مصوبات را مربوط به حوزه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی اعلام و اضافه کرد: 90 درصد مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه به صورت 100 درصد محقق شده و پس از آن حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک و اقتصاد و سرمایه‌گذاری دارای بیشترین مصوبات اجراشده 100 درصدی هستند.
 تداوم عمران در شهر زیرزمینی
وی با اشاره به بدهی ۳۵ هزار میلیارد تومانی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری شیراز گفت: امروز کارهای بزرگی مانند خط ۲و ۳ مترو در حال انجام است که چون زیر زمین است کسی آنها را نمی‌بیند و در کنار آن چندین پروژه بزرگ دیگر مانند سایت ۳۰۰ هکتاری مشاغل مزاحم نیز به زودی به نتیجه خواهد رسید. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص وجود برخی مشکلات در معابر عمومی شهر از جمله بار فروشان، چادرهای فروش میوه و تره‌بار با اشاره به تناقض در تعریف حریم مغازه در پیاده‌رو گفت: معتقدم راجع به سد معبر عمومی نباید کوتاه آمد، در این رابطه برخی می‌گویند برخورد با  مشکلات موجود تبعاتی را به دنبال دارد و مخالف این کار هستند، اما از نظر ما باید با هر مسئله‌ای که مزاحم مردم می‌شود، برخورد شود. وی با پذیرش ضعف شورا در ارتباط و برگزاری جلسات بیشتر با رسانه‌ها، کار زیاد را به‌عنوان عامل اصلی این مشکل دانست و گفت: قبول داریم اتمسفر شورا در حواشی است و  من هم  سعی دارم بیشترین سکوت را داشته باشم؛ شاید کمی از حواشی کاسته شود. طاهری با اشاره به تصویب تکمیل بانک املاک شهرداری از انتظار شورای شهر برای اقدامات شهرداری در این زمینه خبر داد و گفت: در هیچ‌کدام از شوراهای شهر مصوبه برای بازنشستگی کارکنان و عدم پذیرش نیروی جدید نداریم جز شهرداری شیراز و این برای اولین بار در تاریخ است که چنین تصمیمی گرفته شده است. وی در ادامه خواستار تسریع در انتقال زندان عادل‌آباد به خارج از شهر شد و با اشاره به تأکید شورای ششم بر شفافیت گفت: در همین راستا تشکیل کمیته صیانت و شفافیت تصویب شد که کل اعضا عضو هستند، اما شیوه‌نامه آن تاکنون دوبار در کمسیون تلفیق رد شده است. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به استخدام در شهرداری شیراز، اظهار کرد: در میان شورا‌های کلان‌شهر کشور، مصوبه‌ای در شورای شهر شیراز در راستای منع استخدام افراد مضاف بر نیرو‌های فعلی شهرداری به تصویب رسیده و برای اولین بار در طول تاریخ اکنون شرایط استخدامی در شهرداری تغییر پیدا کرده است. وی بر شفافیت در شورا و شهرداری شیراز تأکید کرد و ادامه داد: شفافیت اطلاعات اعضای شورای شهر شیراز در سایت جدید اطلاع‌رسانی شورا بارگذاری شده است تا عموم شهروندان در جریان آخرین اخبار، مصوبات و موضوعات قرار گیرند. طاهری اضافه کرد: جواب حاشیه‌ها را با تهدید نمی‌دهیم و مطالبه اعضای شورا از رئیس، واکنش نسبت به مطالب انتقادی رسانه‌ها بود که سعی شد با بهترین لحن پاسخ‌گوی رسانه‌ها باشیم. رئیس شورای اسلامی شهر شیرازگفت: تعریف فعل «آبستراکسیون» که در رسانه‌ها به کار رفته را باید مورد واکاوی قرار داد و به معنی به کار رفتن اراده چند نفر از اعضای شورا بر عدم حضور در جلسات است، اما در بین اعضای شورای شهر شیراز، آبستراکسیون به معنی ذکرشده، مدنظر نبوده است. طاهری وجود چادر‌ها و ماشین‌های سدمعبر میوه‌فروشی در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: آیین‌نامه روی کاغذ و چیزی که در واقعیت رخ می‌دهد، اختلاف دارد و شهرداری باید به صورت قطعی رویکرد خود را روشن کند.
 مصوبات شورا اجرایی می‌شوند
در ادامه این نشست، شهردار شیراز بر عزم راسخ برای آبادانی سومین حرم اهل بیت(ع) تأکید کرد. دکتر محمدحسن اسدی با اشاره به اینکه اهتمام بر این است که تمام مصوبات شورا بی‌کم و کاست در شهرداری اجرا شود، گفت: با وقت گذاری مجموعه شهرداری شیراز می‌توان ادعا کرد امروزه یک مصوبه بدون اجرا در شهرداری نداریم و اعتقاد ما بر این است که همه مصوبات اجرا شود. شهردار شیراز معتقد است این تکلیف قانونی و شرعی بر عهده شهرداری است که تمام مصوبات اجرا گردد و گفت: همچنین در تلاش هستیم  مصوبات در حال اجرا نیز به مرحله عملیاتی برسد. اسدی با اشاره به فعالیت حدود 10 و ماه و نیم در کرسی شهردار شیراز عنوان کرد: شورای شهر شیراز هیچ‌گونه مانعی بر سر راه کار شهرداری قرار نداده و پشتیبان‌دهنده و حمایت‌کننده مدیریت شهری بوده است.
 او خود را عضو چهاردهم شورای شهر شیراز خاطر نشان کرد و بیان ساخت: وحدت و اتحاد حاکم بر شورا و شهرداری باید ادامه‌دهنده باشد. وی با تأکید بر اینکه بودجه یکی از شاخص‌های اصلی است، افزود: بودجه فعلی شهرداری شیراز ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش ۴۰۰ درصدی داشته است و این میزان افزایش بودجه در هیچ کلان‌شهری سابقه نداشته است.
 شهردار شیراز با بیان اینکه بودجه عمرانی در حال حاضر ۱۹ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان است و ۵۰۰ درصد افزایش داشته در کمتر از دو سال رخ داده است  است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۳۶ پروژه شاخص تعریف و در حال اجراست که این تعداد بیش از 2 برابر پروژه‌های شاخص در سال‌های گذشته است.  او عنوان کرد: برای اولین بار بودجه درآمدی در سال 1401  تحقق 103 درصدی داشته و این رقم هیچ زمان سابقه نداشت است که حتی میزان درآمد از متمم بودجه فزونی یابد.
 هفتادخان برای بهره‌مندی از اوراق مشارکت
اسدی با اشاره به  فروش اوراق مشارکت، برای تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: به‌جای هفت خان رستم، هفتاد  خان رستم را پشت سر گذاشتیم تا توانستیم فرآیند فروش اوراق را به اتمام برسانیم و این فروش به میزان دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.شهردار شیراز تصریح کرد: با انتقال شهرداری شیراز به ساختمان جدید شهید سلیمانی، ساختمان قدیم شهرداری در میدان شهدا  تا اخر امسال تحت عنوان موزه بلدیه به افتتاح خواهد رسید. او از اعتقاد به اصلاحات و تحول اداری در شهرداری خبر داد و گفت: بنا به تکلیف شورا این اصلاحیه شروع شده وتاکنون و از زمان ورود بنده به شهرداری هیچ نیرویی وارد شهرداری نشده است و در سال گذشته برای اولین بار تعداد 350 نفر بازنشسته شدند؛ این در شرایطی است که تمام سنوات آنها را که رقم کمی نبوده، پرداخت شده است. شهردار شیراز همچنین از پرداخت 3 هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری در سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود برخی از مشکلات در سال گذشته از جمله اغتشاشات که به طول 3 ماه انجامید و در رویکرد مردم مبنی بر پرداخت عوارض و دریافت پروانه‌های ساختمانی، تأثیر داشت. اسدی با اشاره به اینکه در مدت فعالیت خود بالغ بر 15 مرحله از جهش عمرانی پروژه را با اعتبار22 هزار میلیارد تومان رقم خورده، گفت: امروزه شهرداری شیراز بیش از 50 هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا دارد. او همچنین از بازید مستمر پروژه لوله‌گذاری دروازه قرآن به دلیل اهمیت این پروژه در عدم بروز بحران‌ها و بعضاً ترافیک موجود به دلیل مسدود شدن مسیر در زمان اجرای پروژه خبر داد و عنوان کرد: در پل پیرنا با وجود ترافیک موجود، اما به دلیل راهگشایی مسیر در آینده، مردم با شهرداری همراهی می‌کنند. شهردار شیراز  همچنین از اجرای عملیات مترو در میدان کلبه سعدی کمتر از هفته آینده خبرداد و گفت: ایجاد مسیرهای دسترسی برای کمتر شدن معضلات ترافیکی مدنظر است. وی با اشاره به برخی از مصوبات عمرانی شورای شهر، اظهار کرد: دو مرحله‌ای شدن صدور پروانه‌های ساختمانی در شهر شیراز، مصوبه شورای اسلامی شهر است و طی این فرآیند موافقت اولیه برای شروع ساخت مسکن کفایت می‌کند؛ از این رو در مناطق ۷ و ۵ شهرداری شیراز فرآیند دو مرحله‌ای شدن پروانه‌ها آغاز شده و تا پایان شهریورماه در تمامی مناطق شهرداری شاهد اجرای این مصوبه خواهیم بود. اسدی در پاسخ به پرسش خبرنگاران تصریح کرد: املاک گم‌شده در شهرداری شیراز نداریم و سالیان سال شهرداری به دنبال تکمیل بانک املاک و زمین شهر شیراز بوده که طی چند ماه اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد. شهردار شیراز با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۲۸۰ ریزپروژه و ۵۳۶ پروژه متوسط مقیاس در حال اجراست هم گفت: ۶۱۳ پروژه در مرحله طراحی هستند که پس از این مرحله وارد فاز اجرایی خواهد شد.
 تکلیف ۲۰ هزار میلیاردی سرمایه‌گذاری
وی، تکلیف ۲۰ هزار میلیاردی سرمایه‌گذاری شورای شهر بر شهرداری را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق اجرا می‌شود تا شاهد حضور پیش از پیش سرمایه‌گذاران در عرصه شهری باشیم. اسدی با بیان اینکه از ابتدای دوران شهرداری اینجانب مبنا بر تغییر مدیر‌ها نبوده و تمامی تمرکز کار بر تغییر مدیران نیست، گفت: در ادامه مسیر شاید به دلیل موارد مدیریتی تغییر پیدا کردند، اما تمرکز کار مدیریت کنونی شهرداری شیراز بر خدمت است. وی با تصریح اینکه حدود ۹ هزار میلیارد تومان شهرداری شیراز بدهی داشته است، تأکید کرد: ۴ هزار میلیارد تومان تاکنون تسویه شده و مبلغ بدهی شهرداری شیراز امروز به حدود ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که عمده‌ترین بدهی‌ها به بانک شهر و چند شرکت دیگر است. اسدی با اشاره به اینکه در ماه محرم امسال فضاسازی شهری مورد توجه ویژه برای اشاعه فرهنگ حسینی قرار گرفته است، بیان کرد: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صرف هزینه فضاسازی شهر شیراز در ایام ماه محرم شده است.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز در ادامه سخنان خود گریزی نیز به پروژه‌های شهرداری زد و ادامه داد: کار اجرایی تمامی پروژه‌های شهرداری شیراز آغاز شده و عدم اجرا نداریم از این رو بیش از ۷۰ درصد مصوبات شورای شهر اجرای کامل شده است. شهردار شیراز، پروژه عمرانی دروازه قرآن و ایجاد مشکلات ترافیکی در شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: از چند روز پیش پیش خبر پروژه دروازه قرآن، اطلاع‌رسانی شد اما منتظر نظر نهایی شورای ترافیک بودیم و پی از اعلام نظر، پروژه آغاز شد، اما معتقدم در موضوع اطلاع‌رسانی و آگهی‌بخشی به شهروندان باید بهتر عمل می‌کردیم.
 اسدی با بیان اینکه از شتاب زندگی در اجرای پروژه دروازه قرآن پرهیز خواهد شد تا کمترین ترافیک را به دنبال داشته باشد، گفت: در خصوص مدیریت بارفروشان و متکدیان در شهر شیراز، شهرداری ضعف دارد و مطالبه جدی شهروندان نیز است؛ بنابر این ریشه این موضوع شناسایی‌شده و فردی که نقش‌آفرینی اصلی در این موضوع را ایفا می‌کرد نیز با کمک پلیس دستگیر شده است.
 رسالت سامان‌دهی تداوم دارد
وی بیان کرد: باید در کنترل متکدیان در شهر باید همگی دست به دست یکدیگر دهند تا شاهد سد معبر، حضور معتادان متجاهر و جولان متکدیان در شهر شیراز نباشیم، چراکه طبق قانون وظیفه سدمعبر در پیاده‌رو وظیفه شهرداری و در خیابان وظیفه پلیس راهور است. این مقام مسئول با بیان اینکه معرفی شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی در حوزه معاونت فرهنگی شهرداری در حال پیگیری است، به جابه‌جایی زندان عادل‌آباد نیز اشاره کرد و گفت: با گسترش شهر شیراز این زندان در میانه شهر قرار گرفته که با نمایندگان مجلس و مدیر زندان عادل‌آباد جلسات متعددی داشتیم؛ از این‌رو برای انتقال این زندان به خارج از شیراز مکان مورد نظر در جنوب کمربندی تعیین شده است. شهردار شیراز استراحت و برپایی چادر همراهان بیمار در رفوژ پیاده‌رو‌های مرکز شهر و نزدیک به بیمارستان‌ها را یک امر قابل پیگیری ویژه دانست و بیان کرد: ۱۰ میلیارد تومان سهم شهرداری شیراز در ساخت همراه بیمارسرا بوده و کمی از آن تاکنون پرداخت شده، اما متولی اصلی دانشگاه علوم پزشکی است. وی در این نشست از افتتاح و بهره‌برداری بخشی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و آغاز جهش عمرانی آسفالت در معابر خاکی و کوچه‌های کم‌عرض طی یک برنامه دوساله خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۱۷۰۰ جلسه طی 10 ماهه گذشته برگزار شده است، با توجه به اینکه نظرات مردم برای ما بسیار مهم است در پایش انجام شده از سامانه ۱۳۷ بیشترین گلایه طرح‌شده از سوی مردم ترافیک، آسفالت و سد معبر است. وی در پایان افزود: برای احداث باغ موزه قرآنی، مکان‌یابی نهایی انجام شده و یکی از باغات محور بلوار شهید چمران بازدید شده است که در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید؛ از این‌رو مصوبه شورای اسلامی شهر را روی زمین نخواهیم گذاشت.
 شیراز پایتخت جنوبی ایران
در ادامه این مراسم رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر از شیراز به‌عنوان مهم‌ترین شهر در نیمه جنوبی کشور یاد کرد. رضا محمدیان با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، از امام حسین(ع) به‌عنوان الگوی جاودانه آزادگی یاد کرد و اظهار داشت: شهر شیراز جایگاه والایی در مباحث مذهبی، فرهنگی، ادبی، تاریخی، علمی و گردشگری داشته و کارنامه سومین حرم اهل بیت(ع) در این زمینه از دیرباز درخشان بوده است. او با ارائه توضیحاتی پیرامون عملکرد کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در سال دوم این کمیسیون نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های زیرساختی در حوزه فرهنگ داشته‌ایم که عملیات اجرایی برخی از آنها با نگاهی اقتصادمحور و مهندسی بهینه اجرا شده و بعضی دیگر در نیمه اول سال آغاز می شود. وی تأکید کرد: شهر شیراز از زمان حافظ و سعدی تا مرحوم نمازی و روزگار حاضر هموراه از مردمانی فرهیخته، مهمان‌نواز و با فرهنگ برخوردار بوده است. محمدیان با تشریح برخی از این پروژه‌های عمرانی که با حمایت و پیگیری این کمیسیون به سرانجام می رسند، گفت: اجرای مجموعه باغ‌های مهربانو، تبدیل ساختمان مرکزی شهرداری شیراز به موزه بلدیه، احداث ورزشگاه‌های سرپوشیده، گسترش زیرساخت‌های ورزشی برای معلولان، احداث فرهنگسراها و پارک‌های تخصصی، تکمیل موکب احمدبن موسی(ع) در مرز شلمچه، پروژه‌های گردشگری زندیه و بین‌الحرمین، تقویت اماکن مذهبی و مرمت ابنیه‌های تاریخی، احداث زورخانه و زمین‌های چمن مصنوعی از جمله طرح‌های عمرانی این کمیسیون هستند. رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به طرح‌های محتوایی اشاره کرد و افزود: ساخت سریال احمدبن موسی(ع) در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شد در اسفند 1403 از شبکه‌های ملی به روی آنتن برود. همچنین در این حوزه ساخت پویانمایی، تدوین کتاب‌هایی از شخصیت‌های ماندگار شیراز و کتاب چندزبانه سومین حرم اهل بیت(ع)، برنامه‌های فاخر ادبی و فرهنگی، اعیاد ملی و مذهبی و حمایت از پویش‌های مردمی دنبال شده است. او از اماکنی نظیر مدرسه خان به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های گرانبهای شیراز یاد کرد و گفت: برای این اماکن نمی‌توان ارزش مادی متصور شد و موظف هستیم تا با حفظ و نگهداری از این پتانسیل‌های ارزنده به دین خود نسبت به پتانسیل‌های ارزنده شیراز عمل کنیم. او با بیان پیش شرط تعالی شیراز گفت: با همدلی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و سایر ارگان‌ها و به ویژه دستگاه‌های فرهنگی هم باید به مسئولیت‌های قانونی خود عمل کنند و این در حالی است که در زمان حاضر شهرداری شیراز بار آنها را بر دوش می‌کشد.
 گام‌های تشویقی برای درآمدزایی
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه فعالیت چشمگیرتری نسبت به سال قبل داشتیم، اظهار کرد: تعداد کل جلسات در سال دوم فعالیت این شورا 64 مورد بوده که از این تعداد 36 جلسه عادی و 28 جلسه نیز فوق‌العاده بوده است. دکتر ابراهیم حسینی با بیان اینکه182 دستور کار بررسی و 139 تصمیم گرفته شد، گفت: شماری از تصمیمات به صحن ارجاع داده شد و همچنین 108 طرح و لایحه مورد بررسی قرار گرفته است. وی با ارائه گزارش عملکرد سال دوم کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز هم افزود: بررسی و تصویب لوایح با موضوع کاهش و تقسیط عوارض و بهای خدمات و اعطای جوایز به مودیان خوش‌حساب، کاهش و معافیت در پرداخت میزان قدرالسهم موضوع ماده 101 به موجب مصوبه شورا، بررسی و تصویب لایحه سامان‌دهی انبارها با هدف حفظ و اداره کردن دارایی‌های منقول شهرداری و همچنین کاهش تدریجی تعداد و مساحت انبارها و تمرکز و یکپارچه‌سازی آنها با هدف کسب صرفه اقتصادی ناشی از درآمد محل انبارهای تخلیه‌شده، تحقیق و تفحص از ادارات کل حقوقی و سرمایه انسانی شهرداری، اختصاص نیمی از وقت جلسات کمیسیون به اخذ گزارش‌های موردی مرتبط با حوزه‌های تحت مدیریت کمیسیون از جمله مصوبات و اقدامات شاخص این کمیسیون بوده است...

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی