[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کودکان عاشورایی در شیراز گرد هم آمدند، روزنامه شیراز نوین

هم‌زمان با سراسر کشور گردهمایی کودکان عاشورایی با عنوان «میهمانان کوچک امام حسین علیه‌السلام»  در کانون پرورش فکری فارس برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گردهمایی کودکان عاشورایی با عنوان «میهمانان کوچک امام حسین» را به صورت سراسری برپا کرد. این برنامه در استان فارس روز یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ مصادف با ۵ محرم در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با حضور کودکان و نوجوانان برگزار شد.
در این گردهمایی، کودکان عاشورایی عضو مراکز فرهنگی هنری کانون فارس با شرکت در مراسم سوگواری به انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و عزاداری پرداختند.
بر این اساس، اعضا قطعه‌های پازلی را رنگ‌آمیزی و به هم متصل کردند تا جمله «هر کجا نام تو آید حرم توست حسین» را بسازند. بعد از نصب قطعات پازل و آماده‌سازی یک قاب زیبا از این فعالیت هنری، کودکان با نوای مداحی دو نفر از همین میهمانان کوچک امام حسین(ع)‌ سینه‌زنی کردند.
میهمانان کوچک امام حسین علیه‌السلام در این گردهمایی عهدنامه عاشورایی را قرائت کردند و با هم زمزمه کردند: «امام حسین دوست داشتنی! ما کودکان عاشورایی در محرم 1402 شمسی قول می‌دهیم در راه شما قدم برداریم و در همه زندگیمان رفتار و گفتار شما یادمان بماند. قول می‌دهیم کسی را اذیت نکنیم و در برابر کسانی که دیگران را اذیت می‌کنند، ساکت نباشیم. ما کودکان عاشورایی، قول می‌دهیم دوستی همیشگی و یاری باوفا برای رهبر و امام زمان باشیم. ما کودکان عاشورایی، قول می‌دهیم برای آموختن بیشتر، برای مهربانی و برای ساختن دنیایی قشنگ‌تر تلاش کنیم». گفتنی است، مداحی اعضا، سینه‌زنی و اجرای سرود، بخش‌های دیگر گردهمایی میهمانان کوچک امام حسین علیه‌السلام در شیراز بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی