[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

شهروندان سرمایه مدیریت شهری هستند، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
سخنگوی شهرداری شیراز از عزم راسخ مدیریت شهری برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز خبر داد.
رضا جاویدی صبح سه‌شنبه سوم مردادماه در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه که در جایگاه سخنگوی شهرداری شیراز حضور داشت، با اشاره به عزم راسخ مدیریت شهری برای قانون‌مداری گفت: در راستای احیای حقوق شهروندان، شهرداری شیراز با همکاری جهاد کشاورزی و دادگستری کل استان فارس اقدام به مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و اجرای احکام صادره در خصوص تخلفات می‌کند. وی با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ و آرا صادره از دیوان عدالت اداری گفت: شهرداری شیراز عزم جدی را برای تخریب‌ها آغاز کرده که هرکدام یکی پس از دیگری در حال اجراست. او با تأکید بر اینکه در این حوزه هیچ‌گونه اغماضی وجود نخواهد داشت، گفت: حفظ سرمایه‌های شهر در اختیار شهرداری و متعلق به شهروندان است که اجرای این مسئله یک وظیفه محسوب می‌شود. سخنگوی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در سطح شهر شیراز تردد تعداد تقریبی روزانه ۷۰۰هزار دستگاه خودرو انجام می‌شود و میانگین ورود خودرو از مبادی به شهر، ۴۱۰هزار دستگاه است. خردادماه سال گذشته در سطح شهر شیراز روزانه یک‌میلیون و ۳۰۰هزار خودرو تردد داشتند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳ درصدی داشته است.جاویدی خواستار هم‌افزایی برای سازندگی شیراز شد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در قانون به صراحت اعلام شده است که دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند، لذا از دستگاه‌های خدمات‌رسان تقاضا داریم در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان همکاری بیشتری در اجرای پروژه‌ها داشته باشند. وی به تشریح مهم‌ترین اقدامات شهرداری شیراز پرداخت و اظهار کرد: یکی از مباحث امروز در شهر شیراز که موردتوجه شهروندان و رسانه‌هاست، تکاپوی اقدامات و اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر است. وی افزود: در این بخش بر اساس نیاز شهروندان، انجام کار مطالعاتی و کارشناسی در اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی، گردشگری، رفاهی و فرهنگی برای افزایش کیفیت زندگی شهروندان در شیراز به‌عنوان یک کلان‌شهر و شهر مذهبی و گردشگری، برنامه‌ریزی شده است.سخنگوی شهرداری شیراز به اجتناب‌ناپذیری ضرورت اجرای این پروژه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و توسعه شهر، نیاز به تعریف پروژه‌هایی است که باید این توازن برقرار باشد.
جاویدی ادامه داد: در اجرای بعضی از پروژه‌ها بر اساس قوانین و مصوبه نهادهای تخصصی همچون شورای ترافیک استان باید محدودیت‌هایی در سطح شهر اعمال شود که بابت این موضوع از صبوری شهروندان سپاسگزاریم و معتقدیم همراهی شهروندان به عنوان سرمایه و پشتیبان مجموعه مدیریت شهری خواهد بود. وی تصریح کرد: لوله‌گذاری پروژه دفع آب‌های سطحی در محور دروازه قرآن یکی از این پروژه‌هاست که برای اجرای آن خط انتقال دفع آب‌های سطحی از حوضچه آرامش دروازه قرآن به محل رودخانه خرم‌رود منتقل و تقویت می‌شود. سخنگوی شهرداری شیراز اضافه کرد: سال گذشته بخشی از عملیات اجرایی این پروژه از محل رودخانه خشک تا سه‌راه هفت‌تنان انجام شد و سال جاری شهرداری شیراز مصمم بر اجرای این طرح بود. جاویدی با بیان اینکه اجرای این پروژه توسط پیمانکار به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، افزود: اعتبار اجرایی این پروژه ۷۰میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود طی ۱۵ روز به اتمام برسد. وی ادامه داد: با وجود اینکه در سایر مناطق یازده‌گانه شهر شیراز شاهد اجرای عملیات عمرانی هستیم، محور دروازه قرآن در دید و منظر شهر است و انجام عملیات عمرانی آن بیشتر دیده می‌شود. سخنگوی شهرداری شیراز تصریح کرد: ضرورت تعریض این پل به این دلیل بود که از محل میدان ولی‌عصر(عج) تا میدان کلبه به دلیل عرض کم مسیر منتهی به کلبه شاهد ترافیک زیادی بودیم؛ لذا اجرای تعریض پل در دستور کار قرار گرفت و مسیرهای جایگزین برای تردد پیش‌بینی شد. جاویدی با تأکید بر اینکه این پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با توجه به اینکه در قانون به صراحت اعلام شده است که دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند؛ لذا از دستگاه‌های خدمات‌رسان تقاضا داریم در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان همکاری بیشتری در اجرای پروژه‌ها داشته باشند.
وی اضافه کرد: اجرای تمام پروژه‌ها در سطح شهر شیراز به صورت یک فرایند مدیریت کنترل پروژه به شکل مداوم و روزانه در حال رصد است و هر هفته پروژه‌ها به صورت ویژه توسط شهردار و معاونان وی رصد می‌شود.
سخنگوی شهرداری شیراز از اجرای یازدهمین مرحله جهش عمرانی در کلان‌شهر شیراز طی دو مرحله خبر داد و اضافه کرد: مرحله اول این جهش در قالب آسفالت معابر خاکی در سطح شهر شیراز است که طبق نیازسنجی و درخواست‌های مکرر طرح شده از سوی مردم در سامانه ۱۳۷ انجام می‌شود. جاویدی با بیان اینکه هر مترمربع آسفالت معابر ۲۰۰هزار تومان برای شهرداری هزینه دارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در جهش آسفالت بالغ بر ۲میلیون و ۲۰۰هزار مترمربع عملیات اجرای آسفالت با اعتبار حدود چهارهزار میلیارد ریال اجرا شود. وی به بخش دوم یازدهمین مرحله جهش عمرانی اشاره کرد و ادامه داد: این بخش در قالب افتتاح بعضی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سطح شهر شیراز است که سال گذشته کلنگ‌زنی شده بود. سخنگوی شهرداری شیراز در بخش پایانی سخنانش از آغاز تخفیف عوارض ۲۲درصدی از روز هشتم مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند تا هفتم شهریورماه از تخفیف ۲۲درصدی عوارض ساختمانی، شغلی و بهای خدمات بهره‌مند شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی