[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خط سوم قطار شهری بر مدار سازندگی، روزنامه شیراز نوین

سرپرست سازمان‌ عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز از تلاش‌های شبانه‌روزی و پیشرفت‌های چشمگیر در پروژه ایستگاه قطار شهری معالی‌آباد خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز، علی‌حسین عباسی با تقدیر از تلاش‌های کارگران و کارشناسانی که در اجرای این ابرپروژه شهری مشارکت دارند، با تشریح جزئیاتی از این طرح اظهار داشت: با پایان‌یافتن عملیات اجرایی شمع‌های پیرامونی بخش سه طبقه ایستگاه A3 معالی‌آباد در خط سوم قطار شهری، عملیات اجرایی خاک‌برداری تا تراز مرحله اول استرات‌ها انجام گرفت. وی از عملیات نصب استرات‌های مرحله اول ایستگاه به عنوان یکی از حساس‌ترین و اصلی‌ترین مراحل ساخت ایستگاه معالی‌آباد یاد کرد و افزود: هم‌زمان با عملیات نصب استرات‌ها، عملیات حفاری و تحکیم تونل دسترسی به ایستگاه و همچنین اجرای بخشی از سازه ایستگاه در حال اجرا می‌باشد.
عباسی از تلاش شبانه‌روزی برای پیشبرد این پروژه خبر داد و افزود: استرات نوعی سازه فولادی با مقاومت بالا می‌باشد که به عنوان مهاربند متقابل استفاده شده و نقش مهمی در تحکیم سازه دارند. سرپرست سازمان‌ عمران و بازآفرینی فضاهای شهری عملیات احداث ایستگاه A3 معالی‌آباد را در بعد فنی بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: این پروژه اولین ایستگاه مترو در سطح کشور است که زیر بستر رودخانه خشک با حجم و دبی بسیار بالا با روش‌های خاص آب‌بندی احداث می‌گردد. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است ایستگاه A3 اولین ایستگاه از خط 3 قطار شهری در مسیر معالی‌آباد تا شهرک گلستان امتداد داشته و این پروژه به همت خدمتگزاران مردم کلان‌شهر شیراز، در سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و همچنین سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری انجام می‌پذیرد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی