[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فسخ قراردادهای بلاتکلیف ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از رسیدگی و بررسی و تعیین تکلیف ۶۳ پرونده راکد ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.
سید مصطفی هاشمی، سه‌شنبه سوم مردادماه در دومین جلسه امسال هیئت حل اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: این پرونده‌ها به مدت دو روز با حضور داور و حکم مرضی‌الطرفین در دفتر مرکزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بررسی و رسیدگی شد.
او افزود: با بررسی این پرونده‌ها در نهایت ۵۶ پرونده منجر به فسخ قطعی و هفت پرونده نیز به علت پیشرفت فیزیکی ساخت‌وساز از دستورکار خارج شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: حدود ۳۸هزار مترمربع زمین نیز در شهرک‌های صنعتی که متقاضیان پس از گذشت مهلت قانونی و اخطارهای مختلف و اعطای مهلت مجدد نسبت به ساخت‌وساز اقدام نکرده بودند، بازپس‌گیری شد تا به متقاضیانی که توان و شرایط لازم برای ایجاد واحد صنعتی دارند، واگذار شود.
هاشمی با بیان اینکه تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فسخ و آزادسازی اراضی که در آن فعالیتی انجام نشده از برنامه‌های مهم این شرکت است، اظهار کرد: با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان دیگر، روند ساخت‌وساز و اجرای طرح‌های صنعتی شتاب می‌گیرد.
او خاطر نشان کرد: با نظارت بر روند ساخت‌وساز واحدهای صنعتی و تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت‌وساز، امکان بورس‌بازی زمین و سوءاستفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی فارس وجود ندارد.
هاشمی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس براساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و در راستای انجام تعهدات طرف‌های قرارداد، پس از دو مرحله ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال کردن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نشست هیئت حل ‌اختلاف و داوری اقدام می‌کند.
او، عدم دریافت پروانه ساختمانی، عدم ساخت‌وساز، عدم اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضای اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را از جمله موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد که در جلسات هیئت حل‌ اختلاف و داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تعیین‌ تکلیف قراردادهای راکد و غیرفعال از طریق هیئت حل ‌اختلاف و داوری را یک راهکار مفید و تخصصی در برخورد با واحدهای متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی دانست و عنوان کرد: فسخ قراردادهای راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به ‌واسطه آن، زمین موردنیاز برای سرمایه‌گذاران واقعی برای ایجاد واحدهای تولیدی و فرصت‌های شغلی در سطح این استان فراهم شود. هاشمی با بیان اینکه رسیدگی و تعیین تکلیف قراردادهای راکد در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از ابتدای سال گذشته شتاب گرفته است هم گفت: در سال گذشته نیز در مجموع و با برگزاری جلسات داوری تعداد ۱۸۹پرونده راکد با مساحت ۵۶ هکتار در سطح شهرک‌های صنعتی فارس فسخ شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی