[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مالیات، مشارکت در توسعه ملی است ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل امور مالیاتی فارس جزئیاتی از درآمدهای مالیاتی، نحوه هزینه آن و همچنین سهم هر شهرستان از این درآمدها را اعلام کرد. حمیدرضا محمدابراهیمی‌ شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از محل عوارض ارزش افزوده مردم فارس مبالغی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین شهرستان‌های استان واریز شده که این مبالغ صرف توسعه خدمات شهری و عمرانی هر شهرستان می‌شود.
سهم هر شهرستان از درآمدهای مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی فارس به سهم هر شهرستان از درآمدهای مالیاتی اشاره کرد و گفت: بر این اساس مبلغ پنج‌هزار و ۸۰۰میلیارد ریال به شهرستان شیراز، یک‌هزار و ۹۸۰میلیارد ریال به شهرستان مرودشت، یک‌هزار و ۳۰میلیارد ریال به شهرستان زرقان، ۸۵۰میلیارد ریال به شهرستان کازرون، ۶۸۰میلیارد ریال به شهرستان لارستان، ۶۵۰میلیارد ریال به شهرستان فسا و ۵۹۰میلیارد ریال به شهرستان جهرم اختصاص یافته است. محمدابراهیمی اضافه کرد: همچنین مبلغ ۱۴۰میلیارد ریال به شهرستان فراشبند، ۳۷۰میلیارد ریال به فیروزآباد، ۲۲۰میلیارد ریال به قیروکارزین، ۲۶۰میلیارد ریال به کوار، ۱۷۰میلیارد ریال به گراش، ۲۹۰میلیارد ریال به لامرد، ۳۶۰میلیارد ریال به ممسنی، ۲۰۰میلیارد ریال به مُهر، ۲۶۰ میلیارد ریال به نی‌ریز، ۳۲۰میلیارد ریال به آباده، ۱۳۰میلیارد ریال به ارسنجان، ۲۱۰میلیارد ریال به استهبان، ۲۹۰میلیارد ریال به اقلید، ۱۱۰میلیارد ریال به بیضا و ۹۰میلیارد ریال به پاسارگاد واریز شده است. وی ادامه داد: مبلغ ۱۷۰میلیارد ریال به شهرستان خرامه، ۱۶۰میلیارد ریال به خرم‌بید،۱۳۰میلیارد ریال به خفر، ۱۳۰میلیارد ریال به خنج، ۶۴۰میلیارد ریال به داراب، ۱۴۰میلیارد ریال به رستم، ۲۳۰میلیارد ریال به زرین‌دشت، ۱۷۰میلیارد ریال به سپیدان و ۱۲۰میلیارد ریال به سروستان تخصیص داده شده است.
ضرورت مشارکت مردم برای دستیابی به توسعه اقتصادی
به گفته او، برقراری عدالت اجتماعی و دستیابی به رفاه و توسعه اقتصادی کشور در پیوند تنگانگ با همیاری و مشارکت مردم به‌ویژه فعالان اقتصادی است؛ چراکه درآمدهای حاصل از مالیات‌های پرداختی در قالب ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی در اشکال مختلف مجدد به مردم بازمی‌گردد. مدیرکل امور مالیاتی فارس ادامه داد: بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد مالیات و عوارض دریافتی، یک درصد به‌عنوان مالیات سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار درصد به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر و باقی‌مانده به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.
لزوم آگاهی مردم از نحوه مصرف درآمدهای مالیاتی
محمدابراهیمی اضافه کرد: تلاش برای شکل‌گیری جهاد تبیین و آگاهی مردم از نحوه مصرف درآمدهای حاصل از مالیات می‌تواند عاملی جهت تشویق آنها به‌منظور انجام تکالیف مالیاتی باشد. مدیرکل امور مالیاتی فارس به واریز مبلغ ۶۳هزار و ۴۱۰میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان و رُشد ۷۰هزار درصدی عوارض ارزش افزوده تسهیم‌شده از سال ۱۳۸۷ تا سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: واریز مبلغ ۱۷هزار و ۲۸۰میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر فارس در سال ۱۴۰۱ و رُشد ۵۴درصدی عوارض ارزش افزوده تسهیم‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، وصول هفت‌هزار و ۹۲۰میلیارد ریال مالیات و عوارض ارزش افزوده جهت تخصیص در امور بهداشت و درمان استان در سال ۱۴۰۱ و واریز مبلغ ۴۴۰میلیارد ریال به حساب امور عشایر فارس در سال ۱۴۰۱، از جمله اقدامات صورت‌گرفته محسوب می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی