[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

اعتیاد به پشت در خانه‌هایمان رسید ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با بیان اینکه آتش اعتیاد به پشت در خانه‌هایمان رسیده و بی‌توجهی به آن گریبان‌گیرمان می‌شود، بر اهمیت توجه و احساس مسئولیت همه افراد جامعه در پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز تأکید کرد.
وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن، با همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز سومین جلسه آگاهی‌بخشی خانواده‌ها در خصوص پیشگیری از اعتیاد و مراقبت از اعضای خانواده با حضور معاون و کارشناسان اداره‌کل بهزیستی فارس و یاوران شورای محله دهپیاله در خانه سلامت، امید و زندگی دهپیاله برگزار شد.
سید عبدالرضا دستغیب با اشاره به اهمیت نقش بانوان در خانواده، گفت: بانوان می‌توانند با مدیریت و مراقبت از اعضای خانواده مانع از بروز بسیاری مشکلات چون طلاق، خودکشی، کودک‌آزاری و در رأس آن اعتیاد گردند که اعتیاد، ام‌الفساد دیگر ناهنجاری‌هاست.
معاون اداره‌کل بهزیستی فارس نیز، ضمن قدردانی از مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی به خانواده‌ها، دغدغه فرهنگی مجمع خیرین را از مهم‌ترین دغدغه‌های بهزیستی برشمرد و از آمادگی این سازمان به‌منظور استمرار چنین جلسات ارزشمندی 
خبر داد.
در ادامه، کارشناس اداره‌کل بهزیستی فارس در جمع بانوان محله دهپیاله به بیان مطالب آموزشی درخصوص اعتیاد پرداخت و به نگرش مثبت برخی خانواده‌ها نسبت به استعمال قلیان و سیگار و فراگیری آن در جامعه اشاره نمود و افزود: تا زمانی که پدر و مادر نسبت به مواد مخدر حتی قلیان و سیگار نگرش مثبت دارند، گرایش فرزند به استعمال مواد مخدر جای تعجب 
ندارد.
وی ابراز تأسف نمود که در برخی خانواده‌ها مهیا نمودن قلیان یکی از ملزومات سفرهای تفریحی است که می‌تواند نگرش مثبت به اعتیاد را به دنبال داشته باشد.
قدرت‌الله محکم بر توجه بهزیستی به خدمات انجمن‌های خیریه‌ای که پیشگیری، درمان و محافظت از افراد در برابر انواع اعتیاد را انجام می‌دهند، تأکید و اضافه کرد: یکی از اهداف سازمان بهزیستی پیشگیری و درمان اعتیاد است که در این راستا 250 انجمن به افراد دارای اعتیاد اعم از معتادان گمنام NA، پرخوران گمنام OA و الکلی‌های گمنام AA، خدمات ارائه می‌دهند تا با حضور مستمر از پاکی خود مراقبت کنند.
این کارشناس مسئول در خصوص کسانی که اولین استعمال را انجام می‌دهند، گفت: از هر ده نفری که برای اولین بار مواد سنتی مصرف می‌کنند، سه نفر و از همین تعداد افرادی که مواد صنعتی مصرف می‌کنند، پنج نفر درگیر اعتیاد می‌شوند.
وی بر اهمیت تقویت احساس مسئولیت در فرزندان از کودکی تأکید و تقویت مسئولیت‌پذیری را یکی از راهکارهای مقابله با اعتیاد در بزرگ‌سالی 
عنوان کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی