[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کوفته ترکیه‌ای ، روزنامه شیراز نوین

کوفته ترکیه‌ای یکی از انواع غذاهای خوش‌مزه و بسیار معروف کشور ترکیه است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود. این کوفته خوش‌مزه در ترکیه با نام کوفته مامان شناخته و با دستورهای متنوعی تهیه می‌شود. این کوفته خوش‌مزه شباهت زیادی به کتلت گوشت دارد و اگر به غذاهایی مانند کتلت علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم حتماً این غذای خوش‌مزه را درست کنید. کوفته مامان معمولاً به همراه فلفل سبز و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود، اما ما می‌توانیم به سلیقه خود مواد دیگری مثل سیب‌زمینی تنوری یا سرخ‌کرده نیز در کنار این غذا سرو کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی ترکیه‌ای در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ‌کرده: 500 گرم
پیاز: 1 عدد متوسط
پودر نان خشک: 1 قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ: 1 عدد
سیر: 2 حبه
جعفری خردشده: 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون یا کره: برای سرخ کردن
نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
زیره: یک‌دوم قاشق چای‌خوری

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کوفته ترکیه‌ای خوش‌مزه ابتدا پیاز و سیرها را پوست می‌گیریم و می‌شوییم، سپس سیر و پیاز را به صورت جدا با رنده ریز رنده می‌کنیم. در ادامه آب‌پیاز را به طور کامل با فشار دست می‌گیریم و کنار می‌گذاریم.
 مرحله دوم
در این مرحله گوشت چرخ‌کرده را داخل کاسه‌ای بزرگ می‌ریزیم و نان خشک را به آن اضافه می‌کنیم؛ در ادامه تخم‌مرغ را در پیاله‌ای می‌شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه محتوی گوشت می‌ریزیم.
 مرحله سوم
سپس زیره، فلفل سیاه و نمک را همراه با پیاز به مواد می‌افزاییم و همین‌طور جعفری خردشده را نیز اضافه می‌کنیم و در آخر سیر را نیز می‌افزاییم و با قاشق همگی مواد را زیر و رو می‌کنیم تا کاملاً ترکیب شوند.
 مرحله چهارم
بعد با دست مواد را ورز می‌دهیم تا کوفته‌های تردتری داشته باشیم.برای اینکه مواد خوب طعم‌دار شوند بهتر است روی کاسه را با سلفون بپوشانیم و مایه کوفته را داخل یخچال قرار دهیم تا به مدت 2 ساعت استراحت کند.
 مرحله پنجم
سپس کاسه محتوی مایه کوفته را از داخل یخچال بیرون می‌آوریم و در تابه‌ای و یا بهترین گزینه این است که در قابلمه‌ای کوچک با عمق زیاد روغن سرخ‌کردنی شناور بریزیم و روی حرارت کم بگذاریم تا روغن به مرور زمان داغ شود.
 مرحله ششم
به اندازه یک نارنگی و یا حد بیشتر بستگی به تمایل خودتان دارد از مایه بر می‌داریم و با دست به آن فرم دایره می‌دهیم و داخل روغن داغ قرار می‌دهیم. به هیچ عنوان حرارت را بیشتر نمی‌کنیم تا کوفته‌ها زودتر سرخ شوند.
 مرحله هفتم
حالا اجازه می‌دهیم تا با حرارت کم کاملاً مغز پخت سرخ شوند؛ در ادامه همگی مواد را به همین شکل آماده و سرخ می‌کنیم. دقت کنید کوفته‌ها را روی هم داخل روغن قرار ندهید که باعث باز شدن آنها می‌شود.
 مرحله هشتم
بعد از سرخ شدن کوفته‌ها را داخل توری می‌گذاریم تا روغن اضافه آنها خارج شود و بعد در ظرف مدنظرمان قرار می‌دهیم، سپس با سیب‌زمینی سرخ‌شده و گوجه‌فرنگی آن را تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی