[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیشرفت‌های ایران چشمگیر است ، روزنامه شیراز نوین

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف گفت: آمادگی داریم این توانمندی‌ها را با کشورهای دوست مثل سریلانکا به اشتراک بگذاریم.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در دیدار علی صبری وزیر خارجه سریلانکا، با بیان اینکه روابط دو کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره سازنده و رو به توسعه بوده است، ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور را بستر مناسبی دانست که می‌تواند موجب ارتقای روابط فی‌مابین به سطوح بالاتر شود.
وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه‌های علمی و فناوری با وجود تحریم‌های ظالمانه گفت: آمادگی داریم این توانمندی‌ها را با کشورهای دوست مثل سریلانکا به اشتراک بگذاریم. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر ضرورت فعال‌تر شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سریلانکا اظهار داشت: کشورهای مختلف دنیا از جمله سریلانکا، ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت دارند که اگر دخالت‌های استعماری و منفعت‌طلبانه خارجی نبود، می‌توانست باعث رشد و شکوفایی این کشورها باشد. وزیر امور خارجه سریلانکا نیز در این دیدار با بیان اینکه در این سفر به چشم خود دیدم که ایران با وجود تحریم‌ها به چه پیشرفت‌های عظیمی از جمله در عرصه‌های علمی و فناوری دست یافته، این موفقیت‌ها را به رئیس‌جمهور و ملت ایران تبریک ‌گفت.
علی صبری با اشاره به حضور و فعالیت‌های سازنده شرکت‌های ایرانی در این کشور، از علاقه‌مندی دولت متبوعش برای گسترش همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فناوری و پزشکی خبر داد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی