[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

گسترش امنیت در پهنه فارس، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش
فرمانده انتظامی استان فارس خواستار افزایش سطح آگاهی جامعه به منظور پیشگیری از موفقیت کلاهبرداران شد. سردار رهام‌بخش حبیبی صبح یکشنبه 15 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع دستگیری‌های اخیر باند سارقان و کشفیات حوزه سرقت در ساختمان پلیس آگاهی برگزار شد، اظهار داشت: مبارزه با سوداگران مرگ و بزهکاران در دستور کار همیشگی پلیس فارس قرار دارد.
 بار افیون به مقصد نرسید
او در ادامه از کشف 196 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو در شهرستان استهبان خبر داد و افزود: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استهبان حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی «نی‌ریز- شیراز» به یک سواری پژو 405 مشکوک و دستور ایست را صادر کردند. وی افزود: راننده بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشداردهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد. فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مأموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف کنند، بیان کرد‌: در بازرسی از آن سواری 196 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد. سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: پلیس در راستای مبارزه با سوداگران مرگ تلاشی جهادی و ایثارگونه و اراده‌ای پولادین دارد. او خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات شبانه‌روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی و انهدام 8 باند سرقت و دستگیری 21 نفر از اعضای این باندها شدند. وی از انهدام 8 باند سرقت در استان و کشف 248 فقره انواع سرقت از اعضای این باند توسط مأموران پلیس آگاهی خبر داد و افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف، تحت پوشش مأموران، منزل، محموله، خودرو، قاپ‌زنی، اماکن، درون خودرو و احشام توسط مجرمان سابقه‌دار در سطح شهر شیراز و استان فارس، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
 فروپاشی باندهای سرقت
سردار حبیبی خاطرنشان کرد: سارقان در تحقیقات به 248 فقره انواع سرقت (100 فقره سرقت به عنف تحت پوشش مأموران انتظامی، 60 فقره سرقت منزل، 14 فقره سرقت محموله، 7 فقره سرقت خودرو، 15 فقره قاپ‌زنی، 22 فقره اماکن و درون خودرو و 30 فقره سرقت احشام) اعتراف کردند. فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه این سارقان همگی دارای سوابق کیفری متعدد هستند، گفت: ارزش اموال مسروقه کشف شده از اعضای این باندها، 447میلیارد ریال برآورد شده است. سردار حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون کشفیات مواد مخدر طی 4ماهه اول سال جاری، اظهار داشت: طی این مدت، 31 باند مواد مخدر منهدم و حدود 16 تن انواع مواد مخدر کشف شده که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 18 درصد افزایش داشته است. وی از دستگیری 5هزار و 630 متهم در سطح استان در ارتباط با جرائم مواد مخدر خبر داد و افزود: طی بازده زمانی 4ماهه اول سال جاری، 344 دستگاه خودرو و 54 دستگاه موتور سیکلت حامل مواد مخدر نیز توقیف شده است.
 جمع‌آوری معتادان متجاهر
جمع‌آوری 2هزار و 521 معتاد متجاهر و تحویل آنان به کمپ‌های بازپروری و دستگیری یک‌هزار و 792 خرده‌فروش مواد مخدر از دیگر مواردی بود که فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در 4ماهه اول سال جاری به آن‌ها اشاره کرد.
سردار حبیبی در خصوص اقدامات و عملکرد پلیس فتا استان فارس نیز گفت: در 4ماهه اول سال جاری، 10 باند کلاهبرداری اینترنتی، 3 باند برداشت غیرمجاز (فیشینگ) و 3 باند اسکیم (کپی کارت) توسط مأموران پلیس فتا منهدم شده است.وی تصریح کرد: در این رابطه مبلغ 670میلیارد ریال به مال‌باختگان پرونده‌های مختلف عودت داده شده است. فرمانده انتظامی استان فارس گفت: طی 4ماهه اول سال جاری، 9 باند قاچاق سلاح منهدم و 609 متهم در این خصوص دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده‌اند.
دستگیری اعضای باند سارقان دوچرخه با 100 فقره سرقت و همچنین شناسایی و اندام باند سارقان اماکن خصوصی و مشاعات ساختمانی با 58 فقره سرقت نیز گوشه‌ای از اقدامات و عملکرد فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز بود که سردار حبیبی آن‌ها را رسانه ای کرد. سردار حبیبی در پایان به مخلان نظم و امنیت عمومی هشدار داد و گفت: تمام فعالیت‌ها و اقدامات پلیس به این دلیل است که آرامش و آسایش را به مردم هدیه دهد و مخلان نظم و امنیت عمومی بدانند که با برخورد قاطع و قانونی مأموران انتظامی مواجه خواهند شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی