[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

برگزاری برنامه «روز معرفی دانشگاه» به داوطلبان انتخاب رشته تحصیلی در روزهای ۸ تا ۱۰ مرداد ، روزنامه شیراز نوین

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام اینکه برنامه «روز معرفی دانشگاه» طی روزهای هشتم تا دهم مرداد در دانشکده پزشکی شیراز برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان کنکور سراسری به همراه خانواده‌های خود می‌توانند در روزهای یادشده، با مراجعه به دانشکده پزشکی در نوبت صبح و عصر، در این برنامه شرکت کنند.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محسن رازقی» افزود: هم‌زمان با اعلام نتایج مرحله نخست آزمون سراسری و انتشار دفترچه‌های شماره دو کنکور، ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف نیز اعلام می‌شود. 
این مقام مسئول در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، استقبال از ورود به رشته‌های تحصیلی را تابع چندین عامل برشمرد و ادامه داد: این عوامل در بازه‌های زمانی مختلف ممکن است تفاوت داشته باشد که در بیشتر موارد مهم‌ترین این عوامل، غیرواقعی و بدون در نظر گرفتن علاقه داوطلب است.  
معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز هدف از برگزاری برنامه «روز معرفی دانشگاه» را آگاهی دادن به داوطلبان آموزن سراسری برای ورود به دانشگاه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز و هدایت صحیح رویکردها نسبت به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی عنوان کرد و گفت: نسبت داوطلبان آزمون سراسری در گروه علوم تجربی بیش از سایر گروه‌هاست که نشان از امید بالا به اشتغال در این گروه‌ها پس از دانش‌آموختگی است؛ در حالی که باید علاقه‌مندی و توانمندی روحی و جسمی و آگاهی از شرایط در انتخاب رشته، مدنظر قرار گیرد.
دکتر رازقی با اشاره به اینکه در برنامه روز معرفی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، اساتید رشته‌های مختلف و دانشجویان برتر این دانشگاه حضور دارند، افزود: تفاوت هدایت تحصیلی در برنامه روز معرفی دانشگاه با مؤسساتی که انتخاب رشته می‌کنند، در این است که در این‌گونه مؤسسه‌ها داوطلبان بر اساس رتبه و پذیرش در رشته راهنمایی می‌شود، اما در برنامه معرفی دانشگاه می‌کوشیم داوطلب ورود به دانشگاه ابتدا علاقه‌مندی و توانمندی خود را در رشته موردنظر ارزیابی کند. 
معاون آموزشی دانشگاه با استقبال از حضور والدین همراه با داوطلبان در برنامه روز معرفی دانشگاه، بیان کرد: نیاز است پدر و مادرها آگاهی خود را در خصوص توانمندی و علاقه‌مندی فرزندشان نسبت به رشته تحصیلی افزایش دهند و انتخاب رشته بر اساس تمایل خانواده نباشد.
دکتر رازقی گفت: داوطلبان و خانواده‌های آنان می‌توانند با حضور در سخنرانی‌های اساتید دانشگاه و مشاوران آموزش و پرورش که در برنامه روز معرفی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز برگزار می‌شود، نسبت به انتخاب رشته تحصیلی با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند. 
معاون آموزشی دانشگاه از قرار گرفتن اطلاعات دانشکده‌های مختلف دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز روی پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانیgt.sums.ac.ir  خبر داد و بیان کرد: برنامه روز معرفی دانشگاه از هشتم تا دهم مرداد به صورت حضوری، در دو نوبت صبح از ساعت 8 تا 12 و عصر از ساعت 16 تا 19، در دانشکده پزشکی شیراز با هدف ارائه اطلاعات و آگاهی‌های لازم به داوطلبان انتخاب رشته و والدین برگزار 
می‌شود. 
برنامه روز معرفی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری اداره آموزش و پرورش فارس، بنیاد نخبگان فارس و اساتید دانشگاه و دانشجویان برتر دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی