[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پروژه تعطیل نداریم ، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز در دومین بازدید شبانه با همراهی معاون فنی و عمرانی شهرداری و جمعی مدیران شهری از پروژه اجرایی عملیات تعریض پل سلمان فارسی بازدید کرد و روند این پروژه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در دومین بازدید شبانه با همراهی معاون فنی و عمرانی شهرداری و جمعی مدیران شهری از پروژه اجرایی عملیات تعریض پل سلمان فارسی بازدید کرد و روند این پروژه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
شهردار کلان‌شهر شیراز در این بازدید با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: این دومین بازدید شبانه‌ای است که از این پروژه در هنگام عملیات بتن‌ریزی انجام شده است. 
ضرورت اجرای پروژه تعریض پل سلمان فارسی 
او با بیان اینکه این پروژه از نظر حجم ممکن است پروژه حجیمی نباشد اما اجرای آن بسیار ضرورت داشت، افزود: تاکنون در مراحل اجرایی عملیات این پروژه، سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری رکورد بسیار خوبی در مراحل اجرا داشته است. 
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با قدردانی از دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی پروژه، کارگران و کلیه پیمانکاران، بازدید از این پروژه را به همراه معاونین و مدیران شهری شهرداری به‌عنوان یک وظیفه برشمرد.
همراهی شهروندان به ‌دلیل سرعت بالای اجرای پروژه 
اسدی گفت: این پروژه در تردد شهروندان و مسافران قدری زحمت ایجاد کرده است، اما به‌دلیل بالا بودن اجرای سرعت کار همراهی بسیار خوبی را از سوی شهروندان شاهد بوده و قدردان مردم شیراز هستیم.
شهردار شیراز با اشاره به راه‌اندازی نوبت شب در پروژه‌های عمرانی، گفت: راه‌اندازی نوبت شب در اجرای بسیاری از عملیات پروژه‌های عمرانی سطح شهر قابل مشاهده است. 
او با ابراز امیدواری از بهره‌برداری زودتر از موعد پروژه تعریض پل سلمان فارسی، اضافه کرد: برآورد ما آن است که تا بیستم مردادماه جاری حجم ترافیک را از کنارگذرها عبور داده تا شهروندان کمتر در زحمت باشند. این مقام مسئول حوزه شهری بیان کرد: تلاش خواهیم کرد با رعایت مسائل ایمنی، فنی و کیفیت کار در کنارگذر جنوبی ظرف دو روز آینده و کنارگذر شمالی طی ۱۰ روز آتی، بتوان در کنارگذر شمالی تسهیل تردد شهروندان انجام شود. 
شهرداری شیراز هیچ پروژه تعطیل و نیمه‌تعطیلی ندارد
اسدی با تأکید بر این موضوع که شهرداری شیراز امروز در وضعیتی است که هیچ پروژه تعطیل و نیمه‌تعطیلی ندارد، عنوان کرد: سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز هم‌اکنون پروژه‌های شاخص و بزرگی را در دست اجرا دارد که سینما جوان، ایمن‌سازی کمربندی جنوب، بزرگ‌راه شهید استوار و جهش عمرانی آسفالت از جمله آنهاست. 
شهردار شیراز با اظهار اینکه تا به امروز اجرای چنین پروژه‌های بزرگی توسط این سازمان بی‌سابقه بوده، ابراز امیدواری کرد: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری چابک‌تر و بهتر از گذشته مسیر خود را در خدمت به شهروندان شیراز برای اجرای پروژه‌ها و تسریع در روند آنها ادامه دهد. 
قدمت پل سلمان فارسی و ضرورت تعریض و مقاوم‌سازی آن
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این بازدید طی سخنانی بیان کرد: پروژه تعریض پل سلمان فارسی شامل چند قسمت تحکیم، بهسازی و مقاوم‌سازی پل اصلی که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، است.
محمد امین گفت: این پروژه یکی از پروژه‌هایی است که از حدود ۱۵ سال پیش در برنامه‌های توسعه‌ای شهر شیراز قرار گرفت، اما به‌واسطه مشکل ترافیکی که در این محور وجود داشت، اقدام و انجام کار تا به امروز انجام نشد تا اینکه بنا به امر شهردار شیراز انجام تعریض پل در دستور کار قرار گرفت. 
این مقام عمرانی در مدیریت شهری شیراز اجرای این پل را به‌واسطه توسعه شهر و رینگ ارتباطی اطراف آن و ادامه این مسیر به سمت پل کابلی ولیعصر(عج) برشمرد. 
او با توجه به ترافیکی که در این محور به‌ویژه محور شمال به جنوب و در محور اتصالی به این پل ایجاد می‌شد، اضافه کرد: با تعریض این پل و انتقال مسیر با ایجاد دورگرد در دو مسیر کمترین ترافیک را روی این پل خواهیم داشت. 
بنا به اظهار امین، با تعریض پل سلمان فارسی عملیات مقاوم‌سازی و بهسازی این پل در راستای افزایش طول عمر آن انجام می‌شود. 
سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نیز با تشریح عملیات اجرایی احداث پل سلمان فارسی اظهار کرد: طول عرشه این پل ۴۲ متر و عرض آن ۱۲ متر است. 
علی‌حسین عباسی افزود: در یک شب بالغ بر ۳۵۰ مترمکعب بتن‌ریزی انجام شد و در هفته گذشته عملیات بتن‌ریزی قسمت جنوبی پل به همین میزان انجام شد.
اجرای صفر تا صد عملیات عرشه طی ۴ شبانه‌روز، برای نخستین‌بار 
او تصریح کرد: این اقدام برای نخستین‌بار است که عملیات یک عرشه از صفر تا صد آن ظرف ۴ شبانه‌روز، اسکافلدبندی، سولجر، سرجک، قالب‌بندی کف، آرماتوربندی عرشه پیاده‌راه‌ها و بتن‌ریزی توسط کارگران زحمت‌کش انجام می‌شود.
سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز بیان کرد: این اقدام رکورد بزرگی برای این کلان‌شهر در اجرای این پروژه عمرانی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی