[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

صنایع کوچک پیشران اقتصادند، روزنامه شیراز نوین

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس از اعطای وام ویژه صنایع و معادن راکد و نیمه فعال در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس، حسین پناهی با اشاره به اینکه تقویت و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از جمله راهکارهای حمایت از تولید ملی و رشد و رونق اقتصادی است، اظهار داشت: بر همین اساس موضوع پرداختن به احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و ایشان بر لزوم احیای صنایع کوچک و متوسط به‌عنوان یکی از برنامه‌‌های اساسی تأکید فرموده ‌اند.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس با ذکر اینکه 90 درصد صنایع کشور جزو صنایع کوچک و متوسط بوده که این میزان 90 درصد اشتغال را شامل می شود، تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط به‌عنوان پیشران اقتصاد، نقش قابل‌توجهی در اشتغال زایی، نوآوری، آموزش نیروی کار، توسعه صادرات، سرمایه گذاری و در نهایت رشد اقتصادی کشور  دارند؛ به همین منظور یکی از برنامه‌های مهم و شاخص بسیج مهندسین صنعت و معدن توجه ویژه به این صنایع بوده است.
وی ادامه داد: به همین منظور پایش و عارضه‌یابی صنایع کوچک و متوسط که قابلیت احیا داشته باشند با استفاده از شبکه مهندسین بسیجی متخصص و مشاوران خبره کلینیک صنعت معدن بسیج و با استفاده از تسهیلات بانکی قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه و همچنین تأمین مالی با ظرفیت مجمع عالی بسیج استان را پیگیری و دنبال خواهیم کرد.
این مقام مسئول با اشاره به اعطای وام ویژه صنایع و معادن راکد و نیمه‌فعال در استان فارس خاطر نشان کرد: به منظور کمک به واحدهای صنعتی جدید و یا درحال توسعه جهت خرید مواد اولیه و تجهیزات، تسهیلات تبصره 18 تا سقف 70 میلیارد ریال با نرخ سود 10 تا 18 درصد بسته به محل اجرای طرح با بازپرداخت پنج‌ساله و سایر شرایط عمومی بانک‌ها اعطا می‌شود.
به گفته وی در این تسهیلات ایجاد اشتغال جدید برای هر نفر 300 میلیون تومان محاسبه می‌شود. مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس درمورد اعطای تسهیلات کم‌بهره نیز توضیح داد: این تسهیلات ویژه صنایع راکد و نیمه‌فعال زیر ظرفیت تولید است که مبلغ آن تا سقف 40 میلیارد ریال با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج‌ساله خواهد بود. وی همچنین گفت: در این طرح برای ایجاد اشتغال جدید برای هر نفر شغل مبلغ 200 میلیون تومان محاسبه می‌شود.
مهندس پناهی در پایان گفت: صنعتگران جهت اطلاع از جزئیات بیشتر و مشاوره در خصوص اعطای تسهیلات ویژه برای صنایع استان فارس، می‌توانند به سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس واقع در شهر شیراز و یا کانون‌های بسیج مهندسین صنعت و معدن در شهرستان‌های استان مراجعه نمایند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی