[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

پایداری شبکه‌های توزیع در فارس ، روزنامه شیراز نوین

معاون شرکت توزیع برق فارس خبر داد:
پایداری شبکه‌های توزیع در فارس 

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: طوفان و بارندگی‌های سامانه بارشی اخیر، تاکنون بالغ بر20 میلیارد ریال به شبکه توزیع برق استان خسارت وارد کرده است.
حمیدرضا جلایر با اعلام این خبر افزود: شکستگی و تخریب پایه‌های سیمانی و ترانسفورماتور در اثر شدت سیلاب از جمله خسارات واردشده به شبکه توزیع نیروی برق استان فارس در جریان این طوفان‌هاست.
وی یادآور شد: با وجود بارندگی‌های سامانه بارشی، وزش باد شدید و جاری شدن سیلاب در مناطق جنوبی استان فارس، تمامی شبکه‌های توزیع برق با تلاش 500 نفر از نیروهای مجرب و کارآزموده شرکت در قالب 180  اکیپ مجهز عملیاتی و اجرایی در سطح استان آماده ارائه خدمات به مشترکان هستند. جلایر، ضمن قدردانی از زحمات تمامی پرسنل، پیمانکاران و سیم‌بانان صنعت برق درخصوص پایداری شبکه در شرایط سخت ناشی از وقوع بارندگی‌های اخیردر استان فارس بیان کرد: مطابق هشدارهای سازمان هواشناسی از روزهای قبل از شروع بارندگی‌ها و طوفان، کلیه عوامل اجرایی این شرکت در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند وگروه‌های عملیاتی به صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش شبکه هستند تا در صورت بروز خسارت و آسیب احتمالی به خطوط توزیع برق، تأسیسات و تجهیزات برق درکوتاهترین زمان ممکن با اصلاح شبکه یا مانورخطوط توزیع آسیب‌دیده با خطوط دیگر، شبکه برق احیا و مشترکان برق‌دار شده و شبکه پایدار بماند. این مقام مسئول یادآور شد: در زمان وقوع بارندگی و طوفان، گروه‌های عملیات و اتفاقات در محل‌های تعیین‌شده در مرکز و نواحی مدیریت‌های تابعه این شرکت، مستقر و با اقدام سریع و به موقع نیروها، مشکلات در کوتاهترین زمان ممکن رفع و زمینه تأمین برق مطمئن و پایدار فراهم گردید. معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه مشکل خاصی در روند پایداری شبکه توزیع برق مشترکان استان فارس وجود ندارد، تأکید کرد: با توجه به شرایط جوی، افراد از مجاورت پایه‌های برق، تجهیزات شبکه توزیع برق و تجمع در مناطق احتمالی جاری شدن سیل دوری کنند و از دست زدن به تجهیزات برقی تخریب‌شده در اثر طوفان خودداری نمایند.
جلایر تصریح کرد: شهروندان در صورت بروز هر گونه خاموشی و خسارت ناشی از طوفان و بارندگی به شبکه توزیع برق، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ به مرکز اتفاقات این شرکت اعلام کنند تا همکاران این شرکت به محض دریافت اطلاعات در کمترین زمان ممکن، نسبت به رفع خاموشی و عادی‌سازی شبکه اقدام نمایند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی