[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کندی اراده در مسیر توسعه ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در پایان دومین سفر به شهرستان پاسارگاد، گفت: طی حدود یک سال گذشته اتفاقات خوبی در پاسارگاد صورت گرفته، اما سرعت کار رضایت‌بخش نیست و امیدوارم تا پایان سال شاهد سرعت گرفتن روند اجرای پروژه‌ها و پیشرفت کارها و برنامه‌ها در این شهرستان باشیم.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در شصت و دومین سفر شهرستانی خود در پاسارگاد در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌های ورزشی شهرستان به دلیل کمبود اعتبارات پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته‌اند که در این سفر تصمیماتی برای سرعت بخشیدن به این پروژه‌ها از جمله فضاهای ورزشی شهر سعادت‌شهر، به ویژه استخر آن و همچنین زمین چمن چند روستا اتخاذ شد. همچنین اداره کل ورزش و جوانان موظف شد تا هفته دولت سال آینده استخر این شهر را به بهره‌برداری برساند.
وی در ادامه گفت: در خصوص کمربندی سعادت شهر نیز تصمیماتی گرفته شد که امیدواریم در هفته دولت سال جاری کلنگ آغاز به کار آن به زمین بخورد و خواسته دیرینه مردم محقق شود.
 استاندار فارس افزود: در بحث آب آشامیدنی نیز طی چند ماه گذشته مشکلات بسیاری از روستاها و مناطق پاسارگاد حل شده و امیدواریم مشکل سایر مناطق نیز تا پایان امسال حل شود و تابستان سال آینده هیچ روستایی در این شهرستان دچار بحران آبی نباشد.
دکتر ایمانیه، در خصوص انتقال آب از تنگ حنا هم گفت: در این سفر مقرر شد که جلسه‌ای با حضور مدیران آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، فرماندار شهرستان و نماینده مجلس تشکیل و در آن در زمینه روش انتقال این آب به نحوی که مورد استفاده کشاورزان قرار گیرد، تصمیم گیری شود. 
وی، در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در پاسارگاد نیز گفت: طی سه چهار ماه گذشته اقدامات خوبی در این زمینه در شهرستان انجام شده و اکنون نیز مقرر شد که راه و شهرسازی و بنیاد مسکن روند کار را شتاب بخشند.
استاندار فارس افزود: حدود یک‌هزار و ۶۰۰ نفر در پاسارگاد متقاضی تأیید نهایی شده مسکن ملی هستند که لازم است با سرعت عمدتاً از طریق واگذاری زمین و پرداخت وام اقدامات ساخت و ساز شروع شود.
 شهرستان پاسارگاد سرزمین ظرفیت‌های گردشگری است
استاندار فارس، شهرستان پاسارگاد را سرزمین فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت: با توجه به مشکلات خشک‌سالی و کم‌آبی باید تصمیم‌گیری‌ها در خصوص ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی را به سمت اشتغال در بخش خدمات، گردشگری، صنایع دستی و صنایع تبدیلی سوق دهیم.
 دکتر ایمانیه ادامه داد: در شهرستان پاسارگاد با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که در بخش گردشگری، صنایع دستی و صنایع تبدیلی وجود دارد، می‌توان اشتغال بسیار خوبی ایجاد کرد و مدیریت ارشد استان هم از این فعالیت‌ها حمایت می‌کند.
 وی، با اشاره به سفر سال گذشته خود به پاسارگاد اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که این شهرستان به ویژه در حوزه گردشگری دارد، انجام سفر دوم نیز برنامه‌ریزی شد و در دستور کار قرار گرفت.
استاندار فارس گفت: پاسارگاد یکی از شهرستان‌های قطب استان در حوزه گردشگری است و فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فارس می‌تواند به تنهایی با گردشگری اداره شود، فصل‌الخطاب تصمیم‌گیری‌های استان در این زمینه است.
 سرعت و روند اجرای پروژه‌ها در پاسارگاد رضایت‌بخش نیست
 استاندار فارس با تأکید بر اینکه طی حدود یک سال گذشته اتفاقات خوبی در پاسارگاد صورت گرفته اما سرعت کار رضایت‌بخش نیست، گفت: امیدواریم تا پایان سال شاهد سرعت گرفتن روند اجرای پروژه‌ها و پیشرفت کارها و برنامه‌ها در این شهرستان باشیم.
وی افزود: بدون موافقت فرماندار شهرستان، هیچ یک از نیروهایی که برای مدیریت‌های این شهرستان انتخاب شده‌اند، اجازه حضور در خارج از شهرستان را ندارند و رؤسای ادارات شهرستان نیز موظف به سکونت در شهرستان می‌باشند.
 استاندار فارس در جلسه شورای اداری دستور انتصاب رئیس جدید برای اداره ورزش و جوانان انتخاب و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان را 
صادر کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی