[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شهردار کلان‌شهر شیراز: سومین حرم اهل‌بیت(ع) با تمثال شهدا مزین می‌شود، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: با تداوم نصب تمثال شهدا، این کلان‌شهر «شهر حرم سوم اهل‌بیت(ع)» را به عطر شهدا مزین می‌کنیم.
 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی طی جلسه‌ شورای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، تأکیدات رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان تکلیف عمومی پیرامون اهمیت درخت‌کاری و ایجاد و تقویت فضای سبز شهری موردتوجه قرار داد.
این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز با تأکید بر این موضوع که خزانه گل و گیاه شهرداری شیراز باید تقویت شود، بیان کرد: یکی از هویت‌های این کلان‌شهر، استوار بر ظرفیت‌های ارزشمند فضای سبز شهری است و در این راستا باید اقدامات مؤثری در حفظ و گسترش آن انجام شود. اسدی بحث المان‌سازی را به‌عنوان یکی از وظایف اصلی سازمان سیما و منظر برشمرد و تأکید کرد: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان سیما و منظر، سامان‌دهی تمثال شهداست و باید در این راستا از ظرفیت هنرمندان و کارشناسان متبحر بهره برد و عموم جامعه را دعوت به مشارکت کرد. شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: با تداوم نصب تمثال شهدا، این کلان‌شهر «شهر حرم سوم اهل‌بیت(ع)» را به عطر شهدا مزین می‌کنیم.
تقویت فضای بصری شیراز در دستور کار مدیریت شهری
شهردار شیراز همچنین خواستار توجه بیشتر و به‌روزرسانی نورپردازی سطح شهر شد و اظهار کرد: دستاورد این فعالیت‌ها موجب تقویت زیبایی فضای بصری شهر و رضایت شهروندان می‌شود و از سویی بهره‌برداری از آب‌نمای موزیکال مستقر در بوستان آزادی، زیباسازی، رنگ‌آمیزی و بهسازی نورپردازی زیرگذرها به‌عنوان تکالیف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.
اسدی با اشاره به طرح هوشمندسازی آبیاری درختان نیز گفت: در زمانی که تمام کشور با مشکل کمبود آب مواجه است، طرح هوشمندسازی آبیاری درختان و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های محلی از پروژه‌های کارآمد در تأمین منابع آب و گسترش فضای سبز شهری است.
فضاسازی شهری نقش ارزنده‌ای در ارتقای روحیه شهروندان دارد
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص گزارش عملکرد و اهداف آتی سازمان، به پیشبرد طرح سامان‌دهی تمثال شهدا، طراحی و ساخت المان‌های متناسب با فضای شهر، حفظ و توسعه فضای سبز و کاشت گیاهان مناسب با اقلیم این کلان‌شهر بدون نیاز به آبیاری در ارتفاعات شیراز، لای‌روبی و احیای قنوات و چاه‌های موجود و اقدامات اجرای ادامه طرح کمربند سبز شیراز اشاره کرد.
حمید کشتکار با اشاره به ساخت و رونمایی از المان‌های عاشورایی در سطح شهر گفت: فضاسازی شهری نقش ارزنده‌ای در ارتقای روحیه شهروندان دارد و با درک این موضوع برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی