[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

معجزات نوشیدن آب قبل ازخواب، روزنامه شیراز نوین

آب، نوشیدنی ضروری برای بدن است که در حفظ تعادل مایعات بدن، کنترل کالری‌، تنظیم دمای بدن، انعظاف‌پذیری مفاصل، محافظت از بافت‌های حساس و دفع مواد زائد نقش دارد. به گزارش بهداشت نیوز، نوشیدن آب پیش از خواب می‌تواند به حفظ آب موردنیاز بدن و شادابی پوست کمک کند؛ این‌کار در کنار دیگر عادات حفظ سلامت پوست از بروز چروک‌های پوستی کمک می‌کند. 
نوشیدن یک لیوان آب پیش از خواب همچنین در بهبود عملکرد گوارش نیز مؤثر است و از بروز مشکلاتی نظیر یبوست پیشگیری می‌کند. 
آب برای تأمین رطوبت موردنیاز بدن ضروری است و در بهبود خون‌رسانی نیز کمک می‌کند؛ همچنین در این حالت دفع مواد زائد از بدن تسهیل شده و زمینه بروز مشکلات متعدد سلامتی کاهش می‌یابد. 
معایب نوشیدن آب ‌پیش از خواب
اما در کنار فوایدی که برای نوشیدن آب پیش از خواب ذکر شد، توجه به این نکته ضروری است که نوشیدن خیلی زیاد آب پیش از خواب می‌تواند به ‌خاطر نیاز مکرر به استفاده از سرویس بهداشتی موجب اختلال در خواب شود و در نتیجه فرد روز بعد احساس خستگی داشته‌ باشد. افرادی که به دلایل مختلف مبتلا به بی‌اختیاری ادرار هستند نیز بهتر است بلافاصله پیش از خواب، آب ننوشند. 
بدن به چه مقدار آب نیاز دارد؟
به‌طور طبیعی بدن روزانه به 5/1 لیتر آب نیاز دارد که در روزهای گرم و هنگام فعالیت بدنی شدید به حدود دو لیتر نیز می‌رسد. البته برای نوشیدن آب نباید منتظر احساس تشنگی شد، زیرا در این حالت بدن دچار کم‌آبی شده‌ است و تشنگی هشدار تلقی می‌شود؛ از همین‌رو بسیار مهم است که طی روز به‌ طور منظم آب میل شود. 
نکته بسیار مهم دیگر اینکه نباید برای مقابله با گرما، آب خیلی سرد و همراه یخ نوشید، گرچه شاید آب خیلی سرد به ‌طور موقتی احساس گرما و تشنگی را کاهش دهد، اما به ‌دلیل افت دمای درونی، بدن گرمای بیشتری برای جبران این حالت تولید می‌کند. 
نوشیدن آب همراه کمی لیموترش نیز مفید است و علاوه بر کاهش احساس تشنگی به تقویت سیستم ایمنی، بهبود گوارش، تسهیل از بین‌رفتن چربی‌ها و کاهش وزن نیز کمک می‌کند. البته در نوشیدن آب همراه لیموترش نباید افراط کرد و بهتر است مبتلایان به زخم‌های گوارشی و سنگ صفرا از آن پرهیز کنند. همچنین بهتر است آب نسبتاً ولرم باشد و بلافاصله پس از ریختن آب‌لیمو میل گردد، زیرا ویتامینC در مجاورت هوا اکسید می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی