[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سوگواره ملی عاشورا در شیراز ، روزنامه شیراز نوین

دبیر دومین سوگواره آیین‌ها، آواها و نماهای عاشورایی کشور گفت: حضور ۱۳ گروه از ۱۳ استان کشور برای اجرا در سوگواره‌ ملی آیین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی شیراز قطعی شد.
سعید کریمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: گروه‌ها و هنرمندانی از استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کردستان، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان و فارس در این دوره از سوگواره آیین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی کشور حضور دارند.
وی ادامه داد: این رویداد پنجشنبه و جمعه پیش رو (۱۹ و ۲۰ مردادماه) ساعت ۲۰ تا ۲۲ در تالار حافط برگزار می‌شود.
دبیر دومین سوگواره ملی آیین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی اظهار کرد: هدف از برپایی این رویداد، احیای آیین‌های عزاداری سالار شهیدان است که برخی از انها به عنوان میراث معنوی کشور در حال کمرنگ شدن و فراموشی است.
کریمی اضافه کرد: تلاش می‌شود تا با برگزاری این رویداد فرهگی، این میراث معنوی احیا شود، تولید محتوای رسانه‌ای در مورد آنها انجام شود و به ثبت برسد.
وی ادامه داد: از دیگر اهداف برپایی این سوگواره این است که مردم کشور به ویژه در شیراز بدانند که شیوه‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) در سراسر کشور تنوع بسیاری دارد.
دبیر دومین سوگواره ملی آیین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی عنوان کرد: صدیقه بحرانی خواننده لالایی عاشورایی سریال مختارنامه، مبین درپور نوجوان خوش‌صدای استان خراسان رضوی و ایمان میرشکاری از مهمانان این سوگواره هستند.
کریمی گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده تاکنون ۱۰۰ آیین در این ارتباط شناسایی شده است تا در دوره‌های آتی سوگواره‌های آیین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی اجرا شوند.
وی عنوان کرد: دومین سوگواره آیین‌ها، آواها و نواها عاشورایی کشور با همت مکتب احیای هنرهای آیینی و عاشورایی فارس و با همکاری اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی، حوزه ‌هنری و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس، شهرداری و دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز و کانون فرهنگی رهپویان وصال و هیئت عزاداری لثارات الحسین(ع) در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی