[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حریف آفریقایی به تهران نمی‌آید وتوی ادعای رئیس فدراسیون! ، روزنامه شیراز نوین

حریف آفریقایی به تهران نمی‌آید
وتوی ادعای رئیس فدراسیون!   
با اعلام مدیر تیم ملی ایران، نبرد تیم‌های ملی ایران و کیپ‌ورد برگزار نخواهد شد.
به گزارش فوتبال 360، مسئولان فدراسیون فوتبال با توجه به در پیش بودن مسابقات جام ملت‌های آسیا به دنبال آن هستند تا بتوانند برنامه آماده‌سازی مناسبی را برای تیم ملی ایران تدارک ببینند. در شرایطی‌که حدود یک ماه دیگر فیفادی ماه سپتامبر آغاز به کار می‌کند، برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی بلغارستان نهایی شده و قرار است شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از برپایی اردویی کوتاه‌مدت در تهران عازم کشور بلغارستان شوند تا مسابقه تدارکاتی خود را برگزار کنند.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در آخرین اظهارات خود مدعی شد که نه ‌تنها بازی دوستانه با بلغارستان نهایی شده، بلکه رایزنی‌ها در حال انجام است تا تیم ملی کیپ‌ورد هم به تهران بیاید و این حریف آفریقایی مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی قرار گیرد. با وجود اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال اما قرار نیست کیپ‌وردی‌ها راهی تهران شوند و با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای تیم ملی این کشور، آنها فرصت بازی با تیم ملی ایران را در فیفادی ماه سپتامبر ندارند! تیم ملی کیپ‌ورد در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آفریقا باید نوزدهم شهریورماه به مصاف تیم ملی توگو برود؛ گفته می‌شد که با توجه به مسجل‌شدن صعود کیپ‌وردی‌ها، آنها احتمالاً با تیم دوم خود در مصاف با توگو حضور پیدا می‌کنند و تیم اولشان برای انجام بازی دوستانه در بیست‌ویکم شهریورماه عازم تهران خواهد شد، اما شرایط مطابق انتظار مسئولان فدراسیون فوتبال پیش نرفت و با وجود رایزنی‌های انجام‌شده، پاسخ منفی مدیران فدراسیون فوتبال کیپ‌ورد به درخواست ایرانی‌ها باعث شد تا برنامه‌ریزی تیم ملی در فیفادی پیش ‌رو دستخوش تغییر شود. مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال که در نقش مدیر تیم ملی ایران هم فعالیت می‌کند در تازه‌ترین اظهارات خود با اشاره به برنامه تیم ملی در فیفادی ماه سپتامبر و لغو بازی دوستانه با کیپ‌ورد توضیح داد: «قرارداد نخستین دیدار دوستانه تیم ملی که قرار است در تاریخ 16 شهریوماه 1402 مقابل تیم ملی بلغارستان برگزار شود، به تأیید هر دو فدراسیون، کنفدراسیون‌های مربوطه و فیفا رسیده است. درباره دومین دیدار دوستانه تیم ملی که قرار است در تاریخ 21 شهریور 1402 برگزار شود، با توجه به اینکه تیم ملی کیپ‌ورد در تاریخ 19 شهریورماه با تیم ملی توگو بازی رسمی دارد و براساس اظهارات نماینده فدراسیون مذکور، موفق به تغییر زمان بازی نشده‌اند. بر همین اساس، تیم ملی کیپ‌ورد امکان حضور در تهران را جهت برگزاری بازی دوستانه نخواهد داشت». محمدنبی درباره انتخاب رقیب جانشین تیم ملی کیپ‌ورد گفت: در تلاش هستیم تا پس از کسب نظر فنی سرمربی تیم ملی کشورمان نسبت به جایگزینی حریف دومین بازی دوستانه اقدامات لازم انجام شود. 
تیم ملی ایران یک‌ ماه دیگر باید در فیفادی ماه سپتامبر به میدان برود، اما هنوز حریف شاگردان قلعه‌نویی مشخص نشده و با توجه به پر بودن برنامه تیم‌های اروپایی، به نظر می‌رسد که احتمالاً حریفی آفریقایی برای تیم ملی ایران انتخاب شود. البته که این احتمال وجود دارد که فیفادی سپتامبر با انجام یک بازی دوستانه مقابل بلغارستان به پایان برسد که این موضوع می‌تواند در مسیر آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 خلل مهمی ایجاد کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی