[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

التزام حوزه تئوریک به مهارت‌آموزی، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: مولدسازی فرصتی طلایی برای کشور است. دکتر محمدهادی ایمانیه خواستار ارتقای سطح مهارت‌آموزی و جانشین‌پروری و استفاده از ظرفیت مولدسازی برای حل مشکلات دستگاه‌ها شد. به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در دیدار با مدیرکل، معاونان و رؤسای برخی از مراکز فنی حرفی شهرستان‌های فارس، گفت: هرچه کشور به سمت پیشرفت اقتصادی حرکت کند، به سازمان فنی و حرفه‌ای نیاز بیشتری پیدا می‌کند؛ می‌بایست از علم بدون مهارت به طرف علم همراه با مهارت حرکت کنیم.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه می‌بایست مراکز علمی به مراکز کسب علم همراه با مهارت‌آموزی تبدیل شود، افزود: با تحقق این مُهِم، اقتصاد کشور نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در یک مقطع به جهش ناگهانی و خوب احتیاج داشت، لکن امروزه احتیاج به مهارت‌آموزی داریم؛‌ چراکه تأمین اشتغال و تأمین نیازهای کشور را در پی دارد.
وی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای، حتماً یک سازمان و مرکز رو به رشد و تعالی خواهد بود؛ گردش زمان به نفع شما و به ضرر مراکزی است که صرفاً به مباحث تئوری اکتفا کرده‌اند. دکتر ایمانیه با اشاره بر اینکه همواره تأکید داشته‌ام در کشور بگردید و بهترین عملکرد را در هرحوزه احصا کرده، آن را بررسی کنید، تصریح کرد: اگر بتوانیم پیشرفت‌ها را الگوبرداری و یکجا پیاده کنیم، بهترین عملکرد را در استان خواهیم داشت. وی با بیان اینکه هرچه می‌توانید ارتباط خود را با دانشگاه‌هایی که رشته‌های فنی دارند گسترش دهید، اذعان داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌های جدی، عددی، رقمی و قابل رصد ارتباط خود را با سایر مراکز توسعه دهید و در عین حال از کلی‌گویی و حرف‌های کلان پرهیز کنید و در عمل نتایج اقدامات خود را نشان دهید. نماینده عالی دولت ادامه داد: همچنین در صورتی که بتوانید تعداد تفاهم‌نامه‌ها را با کارخانه‌های استان و سایر مؤسسات که دارای نیروی کار هستند از جمله صنوف و حوزه‌های گردشگری افزایش دهید، گام مؤثری در جهت توسعه مهارت‌آموزی بر خواهید داشت.
وی بر اشتغال دانشجویان هم‌زمان با تحصیل نیز تأکید کرد و افزود: در توافقات با دانشگاه‌ها این موضوع دیده شود.
رفاه پرسنل و کارمندان موضوع دیگری بود که استاندار فارس به آن اشاره داشت و تصریح کرد: آرام‌آرام دستگاه‌ها در حوزه مولدسازی وارد شده‌اند؛ به‌عنوان مدیریت ارشد استان اعلام می‌کنم برای رفاه پرسنل و کارمندان از هیچ تلاشی دریغ نکنید و از مولدسازی و تهاتر برای حل مشکلات پرسنل و تکمیل و تجهیز پروژه‌های ناتمام استفاده کنید. در هر جای استان که ملکی داشته باشید و قابل مولدسازی باشد آن را ارائه دهید تا پس از تغییر کاربری، ارزش آن را به خودتان بازگردانیم و صرف تجهیزات پروژه‌های مربوط به خود کنید.
وی مولدسازی را فرصتی طلایی برای کشور دانست و گفت: این موضوع هم‌اکنون با تأیید سران سه قوه و تنفیذ مقام معظم رهبری و به مدت دو سال جامه عمل پوشیده است؛ لذا منطق حکم می‌کند از فرصت پیش‌آمده استفاده کنید.
استاندار فارس دغدغه بزرگ کارمندان دولت را تأمین مسکن عنوان کرد و افزود: با استفاده از املاک خود می‌توانید علاوه بر رفع دغدغه کارمندان خود، سایر پروژه‌های نیمه‌تمام خود را تکمیل و از آن بهره‌برداری کنید؛ داشته‌های خود را به میدان بیاورید و برای استفاده پرسنل خود و انجام سایر تکالیف قانونی خود، هزینه کنید.
دکتر ایمانیه در انتها، استفاده از جوانان و بانوان در مجموعه فنی و حرفه‌ای را کار ارزشمندی دانست و از این اقدام سازمان تشکر کرد و گفت: جانشین‌پروری و کادرسازی را در دستور کار خود قرار دهید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی