[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۲۷
  • دوره جدید

چند توصیه در مواجهه با دانش‌آموزان بیش‌فعال ، روزنامه شیراز نوین

از «نام کوچک» دانش‌آموزان در زمان «پرسیدن درس»، توجه دادن آنها به صحبت‌ها و تدریس خود استفاده کنید. صدا کردن اسم هر شخصی شوک‌آور و بیدار کننده است. در اطراف نیمکت دانش‌آموز فعال حرکت کنید و سعی کنید از کتاب دانش‌آموزان و مخصوصاً دانش‌آموز مورد نظر استفاده کنید. کتاب را برندارید، بلکه با انگشت یا خودکار نکات مهم را نشان دهید (از خط‌کش استفاده نکنید، چرا که وحشت‌آور است.) این مسئله او را روی درس متمرکز می‌کند. هیچ‌گاه درباره شیطنت‌ها، ناآرامی‌ها، اشتباه‌ها و... او با کسی صحبت نکنید و یا حداقل نزد خود آنها مسئله را بازگو نکنید. این مسئله آنها را ناآرام‌تر، پرخاشجو، عصبی و... می‌کند و از آن پس رفتارشان را هدف‌مند کرده و به قصد آزار، شیطنت خواهند کرد. تا جایی که می‌توانید عزت نفس و اعتماد به نفس آنها را افزایش داده و به آنها شخصیت بدهید. اگر در کلاس یا منزل خطایی از آنها سر زد، آنها را تنبیه نکنید؛ بلکه غیرمستقیم خطای آنها را با نقل حکایت و... گوشزد کنید. به هر میزان با آنها با ملایمت، مهربانی، صبر و حوصله و منطق برخورد کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. سعی کنید دانش‌آموزی آرام و ترجیحاً زرنگ را در کنار او بنشانید. کودک بیش‌فعال، باهوش و سریع است. نگذارید دانش‌آموزان بیش‌فعال در کنار یا نزدیک هم بنشینند. نقش معلم یار به او بدهید.
آزیتا دهقانی زاهدانی، دبیر متوسطه دوم توحید، ناحیه یک شیراز

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی