[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

راه‌بندان بوروکراسی برای صنعت، روزنامه شیراز نوین


 استاندار فارس با بیان اینکه فرش قرمز برای حضور سرمایه‌گذاران گسترانیده‌ایم، گفت: مدیریت رشد استان راه و مسیر را برای سرمایه‌گذاری هموار و باز کرده است.
به گزارش ایرنا، دکتر محمدهادی ایمانیه، در نخستین همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای و شهرستانی شمال فارس در آباده افزود: به رغم اینکه هنوز زمان انجام سفر شهرستانی به آباده فرا نرسیده بود، اما با توجه به اهمیت این همایش و بحث سرمایه‌گذاری، این همایش را بهانه قرار دادیم تا در بین شما سرمایه‌گذاران حاضر شوم و این پیام را به شما بدهم که آماده حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاری که برای مردم رفاه و اشتغال ایجاد کند، هستیم.
وی ادامه داد: استان فارس از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار ارزشمند و منحصر به فردی در زمینه‌های مختلف مذهبی، تاریخی و طبیعی برخوردار است و شایسته نیست در چنین استانی حتی یک فرد بیکار وجود داشته باشد یا شاهد طلاق یا تأخیر در ازدواج و فرزندآوری خانواده‌ها به دلیل مشکلات معیشتی ناشی از بیکاری باشیم.
او اظهار کرد: فارس از نظر برخورداری از معادن متعدد، جایگاهی که در کشاورزی و باغداری و همچنین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌شماری که در بحث سلامت و گردشگری زیارتی، طبیعی و تاریخی دارد، یک فرصت بسیار ایدئال برای سرمایه‌گذاران است.
استاندار فارس افزود: در کنار اینها و از همه مهم‌تر سرمایه انسانی این استان که مردم بااصالت، سخت‌کوش و باهمت آن است، هر جای دنیا پا گذاشته‌اند توانسته‌اند تحول، تغییر و پیشرفت ایجاد کنند و حیف است چنین استانی خودش و مردمانش از این همه پتانسیل و ظرفیتی که در خود دارد، محروم باشد و 
بهره نبرد.
ایمانیه اظهار کرد: ممکن است برخی سرمایه‌گذاران در روند سرمایه‌گذاری آن‌قدر با مانع برخورد کرده باشند که خاطره خوشی از آن در ذهن نداشته و از انجام سرمایه‌گذاری منصرف شده باشند.
وی گفت: البته همچنان ممکن است در مسیر سرمایه‌گذاری برخی موانع و بوروکراسی‌های اداری وجود داشته باشد که برای این منظور روزهای چهارشنبه هر هفته به شکل حضوری پذیرای سرمایه‌گذاران استان در شیراز هستیم و مسائل و مشکلات آنها را در استان و همچنین در سطح ملی دنبال خواهیم کرد.
استاندار فارس، با اشاره به پیگیری طرح سریع‌السیر شدن قطار شیراز- اصفهان افزود: اگر کسی قصد سرمایه‌گذاری در این زمینه داشته باشد، از سوی دولت مورد حمایت واقع می‌شود.
برگزاری همایش‌های منطقه‌ای سرمایه‌گذاری با محوریت ۹ شهرستان فارس
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم گفت: سلسله همایش‌های شهرستانی و منطقه‌ای با محوریت ۹ شهرستان استان برگزار می‌شود.
سید مهدی خادمی افزود: این همایش‌ها به دستور استاندار فارس و در جهت تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در سال مهار تورم و رشد تولید و با همکاری و هماهنگی قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر ذیل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذار و اشتغال معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس برگزار می‌شود. وی ادامه داد: اکنون نخستین همایش از این سلسله همایش‌ها با حضور سرمایه‌گذاران شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات، سرچهان و خرم بید در شهرستان آباده برگزار ‌شد. او اظهار کرد: این همایش فرصتی را پدید آورد که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های پنج شهرستان مذکور به سرمایه‌گذاران معرفی شود و از طرف مسئولان دولتی این اطمینان به همه سرمایه‌گذاران داده شود که در راستای مقررات‌زدایی و حذف بوروکراسی اداری در کمترین زمان ممکن فضایی فراهم شود که بخش غیردولتی و خصوصی بتواند در زمینه سرمایه‌گذاری و رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال استان بهتر از گذشته فعالیت کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی