[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۶۸۵
  • دوره جدید

اخلاقیات معلم در کلاس درس (توصیه‌ها)، روزنامه شیراز نوین

وقتی از معضلات اخلاقی بحث می‌شود، ممکن است دانش‌آموزان محور بحث جلسه را به بحث‌های غیراخلاقی تغییر دهند؛ وقتی آن‌ها از مسیر خارج می‌شوند شاگردان را سمت جنبه‌های اخلاقی مسئله راهنمایی کنید. همچنین عقاید بچه‌ها را با طرح «سوالات چرا» که باعث فکر کردن آنان درباره استدلال‌های خویش و توضیح بیشتر می‌شود دنبال کنید. شاگردان را تشویق نمایید که با یکدیگر و نه با شما کنش متقابل داشته باشند. پس از اینکه بحث را به راه انداختید سعی کنید خارج از بحث باشید و فقط تلاش نمایید کودکان را درباره موضوع‌های اخلاقی متمرکز نگهدارید؛ آنان را وادارید که دلایل آرای خویش را عرضه کنند.سطح رشد اخلاقی دانش‌آموزان را در نظر بگیرید. با درک سطح استدلال اخلاقی بچه‌ها و طرح پرسش بهتر می‌توانید شاگردان را به سمت سطوح پیچیده‌تر استدلال اخلاقی رهنمود سازید.به آن‌ها کمک کنید دریابند شک کردن درباره استدلال فردی دیگران، مساوی با شک کردن درباره ارزش‌های شخصی او نیست.
فریبا واهبی، آموزگار پایه سوم، آموزشگاه شهید بهزاد زارع یک، ناحیه سه شیراز

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی