[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۸۴
  • دوره جدید

یادگیری در حوزه شناختی، روزنامه شیراز نوین

در این حوزه از یادگیری، دانش‌آموزان می‌توانند اجزای تجزیه شده را در کنار هم قرار دهند و جمله جدیدی بسازند. افعالی که برای نوشتن موضوعات در این بخش مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: طراحی کردن، جمع‌آوری کردن، ترکیب کردن، مخلوط کردن، ابداع کردن، گسترش دادن، ادغام کردن، سازماندهی کردن. در این بخش دانش‌آموزان با گذراندن مراحل قبلی، به سطحی از درک و فهم رسیده‌اند که می‌توانند اطلاعات جزئی را مشخص و بیان کنند و مورد استفاده قرار دهند و همچنین آنها را با هم ادغام کرده و مطالب تازه‌ای خلق نمایند. در این بخش همچنین از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تمام اطلاعات فراگرفته را یکجا به ذهن بسپارند و به بررسی و قضاوت درباره اطلاعات گردآوری شده بپردازند. افعالی که در این مرحله استفاده می‌شود: توجیه کردن، انتقاد کردن، تصمیم گرفتن، ارزیابی کردن، قضاوت کردن، تفسیر کردن. در این بخش نیاز است دانش‌آموز اطلاعات وسیعی را جمع‌آوری نموده و درباره آن به بحث و گفت‌وگو پرداخته و در نهایت به درک آن نایل گردند.
مهسا بهروزی، دبیرشاغل در دبیرستان دکتر علاءالدین بهشتی، ناحیه یک شیراز

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی