[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۳۴
  • دوره جدید

آموزش بهداشت بلوغ در مدارس، روزنامه شیراز نوین

آموزش بهداشت بلوغ در مدارس خصوصاً در مقطع متوسطه اول كه مصادف با سنین بلوغ است، با مشكلات و كمبودهای جدی دست و پنجه نرم می‌كند. آموزش‌ها چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم ارائه شود؛ همواره با حاشیه امنیت همراه است و در عمل بخش بزرگی از محصلان نوجوان را به دلیل شرایط جامعه و ناپسند دانستن صحبت در این‌باره در محیط‌های بیرونی و خانواده‌ها از دستیابی به اطلاعات كامل و جامع و متناسب محروم می‌كند. اگر قبول داشته باشیم كه وظایف نظام آموزشی و پرورشی تنها در آموزش ریاضی و علوم و هندسه و تولید انواع و اقسام نخبه و دانش‌آموز ممتاز!‌ خلاصه نمی‌شود و پرورشی هم در كار است كه ابعاد جسمی، شخصیتی، روانی، رفتاری و اجتماعی محصلان را در برمی‌گیرد، به ضعف‌های جدی این نظام در حوزه مسائل اجتماعی نوجوانان و محصلان پی می‌بریم. به هر ترتیب نوجوان باید در دوران بلوغ روش‌‌های حفظ سلامتش را بشناسد و بداند چه چیزی بهداشت جسم و روانش را به خطر می‌اندازد تا بتواند با تهدیدات بیرونی مقابله كند و از نوجوانی‌اش در مسیر تكامل لذت ببرد. در این دوره تغییرات جسمی و روانی نوجوان سریع است. احساسات، تفكر، رابطه‌های اجتماعی و منطق وی رشد می‌كند و از این گذرگاه به شناخت خویش و محیط پیرامون اقدام می‌كند. این تغییرات ذاتاً مقدس هستند و هدایت و كنترل آنها از طریق شناخت مقتضیات دوره بلوغ وی را از گمراهی و ‌گناه و آسیب‌ نجات می‌دهد.
نغمه مصیبی، دبیر شاغل در دبستان فیض۲، ناحیه یک شیراز

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی