[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۶۶۸
  • دوره جدید

آگاهی از فرایندهای شناختی شاگردان در سنین مختلف، روزنامه شیراز نوین

فرایند رشد علایق شاگرد، میزان انگیزش، بلوغ عاطفی، سوابق اجتماعی و تجارب گذشته از عواملی هستند که همواره در روش کار معلم در کلاس اثر می‌گذارند.  هدف آموزش و پرورش رفع نیازهای آنی و آتی شاگرد و جامعه است. برنامه بر حسب منطقه و نوع مدرسه و توانایی شاگردان تنظیم می‌شود. محتوای برنامه به فعالیت‌های فردی و گروهی شاگردان بستگی دارد و معلم همواره نقش راهنما را بر عهده دارد. یادگیری مواد درسی پیوسته و همواره با کشف و حل مسئله است. معلمان در اجرای برنامه و انتخاب مواد درسی آزادی عمل و اختیارات بیشتری دارند. نتیجه فعالیت‌های آموزشی به صورت ارضای حس نیاز به یادگیری و کمک به رشد متعادل شخصیت شاگردان مورد بررسی قرار می‌گیرد. تنطیم و پیشرفت برنامه‌های آموزشی امری مداوم و پی‌گیری است. در چنین نظامی، علایق، توانایی‌ها و نیازهای شاگردان محور فعالیت‌های آموزشی قرار می‌گیرد. معلم ابتکار و خلاقیت بیشتری در امر تدریس از خود نشان می‌دهد. یادگیری به محفوضات ختم نمی‌شود، بلکه پرورش تفکر و رشد همه جانبه شاگرد مورد توجه واقع می‌شود.

سیما صفری، آموزگار دبستان الله‌ربی۲، ناحیه یک شیراز

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی