[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تأمین زیرساخت مسکن ملی ، روزنامه شیراز نوین

 کریم آمالی- گروه شهرستان‌ها- آباده
استاندار فارس در دومین دور سفرهای شهرستانی خود چهارشنبه یازدهم مردادماه ۱۴۰۲ وارد شهرستان آباده شد؛ سفری که ره‌آورد آن ۱۰ مصوبه جدید برای این شهرستان بود. دکتر محمدهادی ایمانیه، صبح چهارشنبه در پایان جلسه شورای اداری شهرستان آباده، ضمن ابراز خرسندی از حضور دو باره در این شهرستان افزود: سفر نخست به این شهرستان که ۱۴ مهرماه سال گذشته انجام شد، ۲۲ مصوبه به همراه داشت که تعداد قابل‌توجهی از آنها اجرایی شده است.
وی ادامه داد: برخی پروژه‌ها نیز در مسیر اجرا با موانعی مواجه شده‌اند که در جلسه امروز تلاش کردیم که نسبت به رفع این موانع اقدام کنیم و امیدواریم با تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ شد، تا پایان امسال سایر مصوبات باقی‌مانده سفر نخست نیز اجرایی شود.
نماینده عالی دولت در فارس اظهار کرد: در این سفر نیز ۱۰ مصوبه دیگر برای آباده به تصویب رسید که امیدواریم اجرایی شدن این مصوبات نیز به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این شهرستان کمک کند.
دکتر ایمانیه در خصوص ارتقای فرمانداری آباده نیز گفت: امروز این اتفاق با همراهی و کمک نماینده مردم این شهرستان در مجلس در حالی رقم می‌خورد که یکصدمین سال تأسیس فرمانداری آباده نیز گرامی داشته شد.
وی اظهار کرد: این اتفاق و رویداد، بیانگر تلاش و اصالت این شهرستان در تقسیمات کشوری و فعالیت‌هایی است که انجام شده است. 
استاندار فارس، آباده را در اجرای طرح نهضت ملی جهش مسکن از شهرستان‌های پیشرو عنوان کرد و گفت: هم‌اینک در این شهرستان ۲هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که امیدواریم هم‌زمان با سفر دوم رئیس‌جمهور به استان فارس بتوانیم تعدادی از این واحدها را به بهره‌برداری رسانده و تقدیم مردم کنیم.
دکتر ایمانیه افزود: البته برخی پروژه‌های طرح نهضت ملی جهش مسکن آباده در بحث زیرساخت‌های آب و برق با مشکلاتی مواجه بود که با مصوبه اخیر شورای عالی مسکن کشور مبنی بر تأمین یک‌سوم هزینه‌های زیرساختی توسط وزارت نیرو، یک‌سوم توسط وزارت راه و شهرسازی و یک‌سوم توسط استان‌ها، امیدواریم مسئله تأمین این زیرساخت‌ها نیز حل شود و کسانی که در این واحدها اسکان می‌یابند، دچار مشکل نشوند.
وی، در خصوص حل مشکل راه روستای خسروشیرین هم گفت: در این زمینه در جلسه چهارشنبه با معاون وزیر راه و شهرسازی گفت‌وگوی تلفنی انجام دادیم؛ سعی کردیم این مسئله را تامین اعتبار کنیم تا مشکل این محور را که به آزادراه شیراز- اصفهان متصل می‌شود با همکاری وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی حل کنیم. نماینده عالی دولت در فارس افزود: در این جلسه در خصوص تأمین برق شمال استان به ویژه شهرستان آباده نیز در تماس تلفنی با رئیس توانیر کشور این قول از جانب او داده شد که در سفر دوم دولت به استان و همچنین از طریق مولدسازی این مسئله تأمین اعتبار شود.
دکتر ایمانیه ادامه داد: بحث اجرای فاضلاب خسروشیرین نیز که به تصویب رسیده و طراحی آن انجام شده، به زودی آغاز می‌شود. وی اظهار کرد: تکمیل سالن ورزشی خسروشیرین هم نیازمند ۷۰میلیارد ریال اعتبار دیگر است که امیدواریم با تأمین این اعتبار به زودی شاهد تکمیل این سالن ورزشی و تقدیم آن به 
مردم باشیم.
استاندار فارس، با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای و شهرستانی شمال فارس به میزبانی شهرستان آباده گفت: امیدواریم که این همایش سبب شود که سرمایه‌گذاران این استان و شهرستان در هر نقطه‌ای از استان، کشور و خارج از کشور که هستند و دلشان برای وطن و دیارشان نیز می‌تپد، برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها، اشتغال، کارآفرینی و تولید بیشتر تلاش کنند و مدیریت ارشد استان نیز در این راه از سرمایه‌گذاران حمایت کامل خواهد کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی