[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اقدامات علمی موجب سربلندی است ، روزنامه شیراز نوین

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به اقدامات مختلف علمی و فرهنگی این نهاد گفت: جهاد دانشگاهی طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی در هر حوزه‌ای که وارد شد، شاهد ارائه خدمات بی‌بدیل و متناسب با نیازهای روز جامعه و کشور اسلامی‌مان بوده است که موجب شده است نام زیبا و بلند ایران در جهان سرآمد باشد. به گزارش روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاد دانشگاهی فارس ظهر دیروز، 13 مردادماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) گفت: عاشورا درس آزادگی و آزادمنشی را به تمام آزادگان عالم می‌دهد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش ‌رو بودن سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی در 16 مردادماه سال 1359 اشاره کرد و افزود: این نهاد پربرکت انقلاب اسلامی بر اساس منویات امام راحل تشکیل شد تا دانشگاه‌های کشور که در آن زمان به دلیل انقلاب فرهنگی و جلوگیری از نفوذ افکار منحط کمونیستی و انحرافی تعطیل شده بودند را مجدداً احیا کرده و با اصلاح متون و کتب دانشگاهی و حذف افراد غرب‌زده و شرق‌زده این مراکز علمی را راه‌اندازی کند.
استقلال با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تبدیل به یک نهاد غیردولتی عمومی و مردمی شد، افزود: جهاد دانشگاهی طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی در هر حوزه‌ای که وارد شد، شاهد ارائه خدمات بی‌بدیل و متناسب با نیازهای روز جامعه و کشور اسلامی‌مان بوده که موجب شده است نام زیبا و بلند ایران در جهان سرآمد باشد. رئیس جهاد دانشگاهی فارس، فعالیت‌های پژوهشکده رویان، سلول‌های بنیادین، بانک خون بند ناف، همچنین مطالعات حوزه علوم انسانی، مطالعات گیاهان دارویی، علوم پزشکی، صنایع نفت و گاز و دکل‌های نفتی و بسیاری از نیازمندی‌های صنعت نفت این نهاد انقلابی را یادآور شد و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره عنایت ویژه‌ای به این نهاد انقلابی داشته‌اند؛ چنانچه هر زمان بین دانشگاهیان سخن می‌گویند، نام شهید کاظمی آشتیبانی را می‌برند و از او یاد می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه فرزندان شما در جهاد دانشگاهی معنای «ما می‌توانیم» را مجسم کرده‌اند و دانشمندان آن معنای خودباوری هستند، گفت: در سال‌های اولیه انقلاب اسلامی که جهاد دانشگاهی تشکیل شد، حرفی از دانش‌بنیان‌ها نبود اما جهاد دانشگاهی در آن سال به صورت دانش‌نیان تأسیس شد و بعد از آن، پارک‌های علم و فناوری و مجموعه‌های دانش‌بنیان سطح کشور هرچقدر پیشرفت کردند، باز ساختار جهاد دانشگاهی از این جهت کامل‌تر و پیشروتر بوده و است. استقلال تأکید کرد: طی 43 سال گذشته جهاد دانشگاهی با جمع‌آوری و گرد هم آوردن جوانان صاحب ایده، دانش و نوآوری این مرز و بوم توانسته است، اعتماد به نفس، خودباوری و یک هویت علمی را برای جوامع دانشگاهی کشور ایجاد کند. رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس بیان کرد: امروز در جهان اسلام و ایران هرجا که قرار است یک نهاد دانشگاهی، علمی یا پژوهشی یا حتی یک نهاد فرهنگی تشکیل شود، اول جهاد دانشگاهی الگو قرار می‌گیرد. وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ سازمان‌های متعددی با تکیه بر دانش ذیل جهاد دانشگاهی در دل دانشگاه‌ها تأسیس شده است؛ مانند سازمان فعالیت‌های قرآنی که خبرگزاری ایکنا یکی از ارکان آن است، سازمان افکارسنجی ایسپا، سازمان انتشارات و... که هر کدام مایه خیرات و برکات زیادی برای این کشور هستند. استقلال با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنان خود از جهاد دانشگاهی برای امید به آینده علمی کشور نام برده‌اند و آن را یک فرهنگ و سوگیری عنوان کرده‌اند، گفت: جهاد دانشگاهی فارس از همان سال 59 تشکیل شد و تا به امروز جزو فعال‌ترین و مطرح‌ترین جهادهای دانشگاهی کشور بوده است. رئیس جهاد دانشگاهی فارس یادآور شد: این نهاد در استان دارای بخش‌های مختلف درمانگاه، آزمایشگاه، مرکز مشاوره خانواده و ژنتیک، افکارسنجی، گروه‌های پژوهشی درمان سرطان، جامعه‌شناسی سلامت و خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، سینا و بازار کار، پارک صنایع نرم، مطالعات گیاهان دارویی و... است. وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در 17 نقطه استان و 10 شهرستان خدمات تخصصی کوتاه‌مدت و بلندمدت را ارائه می‌کند، گفت: آموزش‌های جهاد دانشگاهی بعد از اتمام منتهی به ایجاد اشتغال می‌شود. استقلال با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی متعهد است که دوره‌های آموزشی اشتغال‌محور را برگزار کند، گفت: در سایز حوزه‌ها به ویژه حوزه تجاری‌سازی ایده‌ها، جهاد دانشگاهی از جوانان صاحب ایده حمایت می‌کند تا خلاقیت‌های آنان به نتیجه برسد و در خدمت استان قرار گیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس در پایان گفت: فرزندان شما در جهاد دانشگاهی همواره آماده هستند تا بیش از یش در کنار مردم بوده و تمام دانش و تخصص خود را برای خدمت به آنان به کار گیرند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی