[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

کاهش فروش سازنده آیفون برای سومین فصل متوالی، روزنامه شیراز نوین

شرکت اپل برای سومین سه ماهه متوالی، کاهش فروش را گزارش و پیش‌بینی کرد به دلیل رکود بازار و تقاضای ضعیف برای خرید گوشی، رایانه و تبلت، عملکرد مشابهی در دوره جایری خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، پس از اینکه اپل، کاهش ۱.۴ درصدی درآمد در سه ماهه مالی سوم خود را گزارش کرد، لوکا مائستری، مدیر مالی ارشد این شرکت در کنفرانسی اعلام کرد: عملکرد مالی اپل در دوره جاری، مشابه دوره قبل خواهد بود؛ کاهش بیشتر فروش، طولانی‌ترین رکورد برای این شرکت در دو دهه گذشته خواهد بود.
با این حال، مجموع درآمد اپل در سه ماهه گذشته با کمک فروش خوب بخش خدمات به ۸۱.۸ میلیارد دلار رسید که بالاتر از برآورد وال استریت بود.
نتایج مالی اپل نشان داد که آیفون هم از رکودی که دامن‌گیر رقبای اپل شده، جان سالم به در نبرده است. فروش آیفون که بزرگترین منبع درآمد اپل است، ۲.۴ درصد در سه ماهه گذشته کاهش یافت و به ۳۹.۷ میلیارد دلار رسید.
تقاضا برای مدل آیفون ۱۴ با مهیا شدن اپل برای رونمایی نسل بعدی این گوشی پرچم‌دار، ضعیف شده است. گوشی‌های جدید اپل معمولاً در سپتامبر، چند هفته پیش از پایان سه ماهه مالی چهارم این شرکت، معرفی می‌شوند. به این ترتیب، عمده فروش در دوره بعدی اتفاق می‌افتد که سه ماهه مالی نخست اپل بوده و پردرآمدترین فصل این شرکت است.
مدل‌های «آیفون ۱۵ پرو» ویژگی‌های جدیدی مانند قاب تیتانیومی، حاشیه‌های باریکتر در اطراف صفحه نمایش و پردازنده سریع‌تر را اضافه خواهند کرد، اما با توجه به کاهش قدرت خرید، ممکن است ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید مدل‌های جدید این گوشی، همچنان دشوار باشد.
اپل به تولیدکنندگان قراردادی خود اطلاع داده است که انتظار دارد فروش آیفون در سال ۲۰۲۳ بدون تغییر و حدود ۸۵ میلیون دستگاه باشد. سایر سازندگان تلفن هوشمند از جمله شرکت سامسونگ الکترونیکس هم با کاهش فروش گوشی‌های خود یا ثابت ماندن آن روبه‌رو شده‌اند.
درآمد بخش خدمات اپل، ۸.۲ درصد رشد کرد و به ۲۱.۲ میلیارد دلار رسید که فراتر از ۲۰.۸ میلیارد دلار تخمین تحلیل‌گران بود.
براساس گزارش بلومبرگ، تیم کوک، مدیرعامل اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد این رشد با بیش از یک میلیارد مشترک پولی حاصل شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی