[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هزینه وام مسکن افزایش یافت ، روزنامه شیراز نوین

آخرین ارقام حاکی از آن است هزینه وام مسکن برای متقاضیان نسبت به حدود ۱۰ روز قبل افزایش یافته است و متأهل‌های ساکن پایتخت برای دریافت این وام باید بیش از ۱۷۲ میلیون تومان پرداخت کنند.
به گزارش ایسنا، هر برگ اوراق وام مسکن(تسه) در مرداد سال ۱۴۰۰ با قیمت ۸۴ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهریور همان سال با قیمت ۸۸ هزار و۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این اوراق در ماه مهر سال ۱۴۰۰ معادل ۸۹ هزار تومان در آبان ماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸۹ هزار و ۳۰۰ تومان  و در آذر نیز۹۰ هزار تومان قیمت دارد.
اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال ۱۴۰۰ نیز با قیمت‌های ۸۸ هزار و ۴۰۰ و ۸۸ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود.؛ این اوراق در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ معادل ۸۹ هزار و ۸۰۰  تومان قیمت داشته که این گزارش براساس قیمت سال ۱۴۰۲ نوشته شده است.
بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۵۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و۱۶۰  میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۴۰۰ میلیون تومان وام باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۸۹ هزار و ۸۰۰ تومانی، ۷۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۱۶۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۳۲۰ ورق به مبلغ ۲۸ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۰۰ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان می‌رسد.
زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۹۶۰ میلیون تومان شامل ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۱۶۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۱۶۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۴۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۸ میلیون و ۷۳۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۳۲۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۷۲ میلیون و ۴۱۶  هزار تومان پرداخت کنند.
سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۳۲۰ و برای زوجین به ۶۴۰  میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجردها باید ۶۴۰  و متأهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۱۲۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۵۲ میلیون و ۴۷۲ و متاهل‌ها نیز ۱۱۴ میلیون و۹۴۴ هزار تومان پرداخت کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی