[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

خداحافظی بوفون را باور کنید، روزنامه شیراز نوین

دروازه‌بان افسانه‌ای دنیای فوتبال با مستطیل سبز وداع کرد. به گزارش شیرازنوین، جان لوییجی بوفون در سن 45 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. 
او دروازه‌بان افسانه‌ای دنیای فوتبال بود که با درخشش در تیم ملی ایتالیا، قهرمان جهان در سال 2006 شد و توانست در تیم‌های یوونتوس و پارما لحظات به یادماندنی زیبایی را به ثبت برساند.
گلر ایتالیایی، بی‌شک یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ دنیای فوتبال بود که آمارهایی درخشان از خود به جا گذاشت. نکته جالب‌توجه این است که او هیچ وقت نتوانست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. 
او از سال 1995 با حضور در پارما کار خود را آغاز و با این تیم نیز از فوتبال خداحافظی کرد.
بوفون در این مدت 1151 بازی انجام داد و 29 جام به دست آورد.
بوفون حتی در سری بی هم به پای بانوی پیر ماند و درحالی که تحسین یوپ هاینکس را از بابت وفاداری‌اش به یوونتوس دریافت کرد، پیشنهادات هنگفتی را نپذیرفت تا با یووه به سطح اول بازگردد و با افتخار به قهرمانی‌اش در سری بی، جزئی جدایی‌ناپذیر از 2+21 جام قهرمانی دیگر تاریخ یوونتوس در هزاره سوم به حساب می‌آید.
مرد افسانه‌ای که به شهادت آندره‌آ پیرلو هیچ نقطه ضعف آشکاری نداشت و با وجود 3 حضور در فینال لیگ قهرمانان، هرگز لذت بالارفتن بر فراز دستان خودش را به جام نقره‌فام نداد و یک بار میلان و بارهای دیگر بارسا و رئال اجازه تکمیل شدن ویترین افتخارات بوفون را به جهان فوتبال ندادند، اما دنیای فوتبال تا ابد، یک جام لیگ قهرمانان را به بوفون بدهکار خواهد ماند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی