[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

دیگر راه فراری نیست، روزنامه شیراز نوین

طبق نامه رسمی فیفا به فدراسیون فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال ملزم شده برای برگزاری این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را آزاد کند. طبق شنیده‌ها، دلیل تعویق مسابقات لیگ برترهم همین بوده است!
چندین سال است که فوتبال ایران از سوی فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه تحت فشار قرار گرفته است و هر ساله تحت عناوین و بهانه‌های مختلف از پذیرش بانوان در ورزشگاه به‌جز محدود مسابقات ملی، شانه خالی کرده است.
فدراسیون فوتبال هر ساله به‌جای  مهیا کردن تجهیزات و امکانات لازم و همچنین ملزم کردن باشگاه‌های میزبان  برای فراهم کردن حضور بانوان، به دنبال پاک کردن صورت‌مسئله و دور زدن فیفا برای فرار از این موضوع مهم است و بهترین راه در چند سال اخیر برای فرار از این قانون فیفا، برگزاری مسابقات لیگ برتر بدون تماشاگر یا استفاده حداقل ظرفیت ورزشگاه‌ها، به بهانه‌های مختلف بوده است که دیگر جواب‌گوی تحریم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نباشد!
هرچند که همه می‌دانند نه تنها فدراسیون بلکه مراجع بالاتر باید تصمیم قطعی را برای ورود بانوان به ورزشگاه اتخاذ کنند، ولی فدراسیون فوتبال هم هیچ تدبیر مناسبی برای اطمینان مراجع بالاتر سیاسی و امنیتی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اتخاذ نکرده است. به نظر می‌رسد می‌توان با اتخاذ تدابیر مناسب، شرایط را برای حضور بانوان در ورزشگاه‌های کشور فراهم کرد.
با این وجود، دور از انتظار نیست که در فصل جاری هم شاهد برگزاری بیشتر مسابقات فوتبال بدون حضور تماشاگر در ورزشگاه‌های کشور باشیم!

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی