[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خبرنگاری مطالبه‌گری است، روزنامه شیراز نوین

رئیس بسیج رسانه فارس با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند بزرگ‌ترین، وسیع‌ترین و مؤثرترین شبکه آمران معروف و ناهیان از منکر در جامعه باشند، گفت: وظیفه خبرنگار این است که تبیین کند نه توجیه؛ وظیفه خبرنگار توجیه اعمال حکمرانان نیست؛ بلکه تبیین آنچه است که حکمران باید برای مردم و مردم بایستی برای نظام حاکمیت دنبال کنند.
به گزارش ایرنا، هادی رضایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، اظهار کرد: این هفته و این ماه عزیز و الهی مزین به هفته خبرنگار شده است؛ چه خبرنگاری بالاتر از پیام‌رسان کربلا زینب کبری(س) که جز زیبایی در کربلا ندید و هرآنچه را دید زیبا دید و زیبا توصیف کرد. رئیس بسیج رسانه فارس ادامه داد: خبرنگاران طلایه‌داران زینب کبری(س) همان خواهری هستند که کربلا را روایت کرد تا تاریخ با کربلا زنده بماند و زنده ماند.
رضایی اضافه کرد: امروز یکی از رسالت‌های خبرنگاران این است که آرمان‌های عاشورا را از کسانی که در این مکتب در خدمت مردم قرار گرفته‌اند، مطالبه کنند. امروز وظیفه خبرنگاران این است که هرچه قبل از انقلاب شعارش را دادیم، پس از انقلاب پیگیر آرمان‌های امام و شهیدانی باشیم که برای آن ارزش‌ها جان عزیز و شریف خود را فدا کردند.
وی ادامه داد: به دستور رهبر معظم انقلاب، یکی از وظایف خبرنگاران تبیین است. فرمان جهاد تبیین فرصتی است برای اینکه بتوانیم در این عرصه مجاهدت کنیم.
رضایی با بیان اینکه وظیفه خبرنگاران این است که تبیین کنند آنچه امام امت از مردم و مسئولان انتظار دارند، گفت: تبیین یعنی گشودن یک راه روشن برای مردم تا مردم در آن مسیر روشن بدانند آنچه که باید بدانند و روشن ببینند آنچه که باید روشن ببینند.
او با بیان اینکه وظیفه خبرنگار این است که تبیین کند نه توجیه، افزود: وظیفه خبرنگار توجیه اعمال حکمرانان نیست؛ بلکه تبیین آنچه است که حکمران باید برای مردم و مردم برای نظام حاکمیت دنبال کنند. رئیس بسیج رسانه فارس اضافه کرد: وظیفه تبیین این است که آنچه انتظار است تبیین کنیم و بدانیم آنچه را باید بدانیم.
وی ادامه داد: امروز هدف دشمن در جنگ ترکیبی این است که ملت ایران را دچار خودتحقیری کند؛ چراکه ملت بزرگ با انقلاب خود دنیای کفر و دشمن را تحقیر کردند؛ با هشت سال دفاع مقدس و با ایستادگی در برابر تحریم‌ها و فتنه‌ها دشمن را تحقیر کردند.
رضایی اضافه کرد: دشمنان در راهبرد جدیدشان می‌خواهند با لجن‌پراکنی، دستاوردهای انقلاب مردم ایران را دچار خودتحقیری کنند. ملتی که دچار خودتحقیری شد، نشانه‌های فروپاشی حاکمیت در آن نمایان می‌شود.
وی عنوان کرد: راهبرد دشمن برای از پای درآوردن ملت شریف ایران خودتحقیری است. مبادا در پرتو فشارها و سختی‌ها دچار خودتحقیری شویم و دستاوردهای انقلاب و نقاط قوت را کوچک و نقاط ضعف را بزرگ نشان دهیم. این همان است که دشمن می‌خواهد.
رضایی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند بزرگ‌ترین، وسیع‌ترین و مؤثرترین شبکه آمران معروف و ناهیان از منکر در جامعه باشند، گفت: خبرنگاران باید از مسئولان امر مطالبه کنند؛ چراکه اگر مطالبه نشود، جامعه در مسیر نادرستی قرار می‌گیرد و اعتماد بین مردم و حاکمیت سلب می‌شود.
وی اضافه کرد: وظیفه خبرنگاران است که به عنوان آمران و ناهیان دلسوز پا در عرصه جامعه بگذارند و تبیین، نهی و امر کنند تا بتوانند از مسئولانی که تصمیم‌سازی آنها در جامعه تأثیر مستقیم دارد، مطالبه کنند. رضایی گفت: وظیفه خبرنگاران این است که آسیب‌های اجتماعی را بشناسند و مردم را از خطرات و کمین‌های دشمن مطلع کنند.
او افزود: خبرنگاران باید آنچه وظیفه حاکمیت بر مردم است و آنچه حق مردم در حاکمیت است را در جامعه نشر دهند؛ چراکه خبرنگاران چشم بینای جامعه و زبان گویای مردم هستند.
رضایی گفت: امروز خبرنگاران باید بدانند در چه جایگاهی قرار گرفتند. در حال حاضر دشمن یک جبهه را بر روی دنیای اسلام و انقلاب اسلامی باز کرده است و در این جنگ نامتقارن و نابرابر جامعه نیازمند تبیین است. وی یادآور شد: چرا ما به درسی از کلام رهبر معظم انقلاب نمی‌رسیم در آنجایی که ایشان نگران حاکمیت دشمن در فضای مجازی است. هرچه که ما امروز در بستر فضای مجازی سرمایه‌گذاری نکنیم، فردای فتنه باید هزینه کنیم.
رضایی عنوان کرد: این اولین‌بار نیست که دشمن با تمام قوا و توان سعی در ضربه زدن به اسلام دارد. مسئولان مسئول‌اند و باید بدانند، آنها باید پاسخ‌گوی کودکان کار، مادران و پدرانی باشند که شرمنده بچه‌هایشان هستند. وی نقش رسانه‌ها را در اقناع افکار عمومی محوری دانست و گفت: رسانه بازوان اصلی شکل‌دهی افکار عمومی است و اصحاب رسانه روایت‌ساز، تبیین‌کننده و روشنگر و هدایتگران جامعه هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی