[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

حاشیه‌سازان مانع مهار تورم می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز بر ضرورت حمایت از صنایع کوچک برای مهار تورم تأکید کرد و گفت: دشمن حاشیه‌هایی ایجاد می‌کند تا ما را از شعار سال دور کند؛ شعار امسال مهار تورم است؛ برخی ندانسته به این حواشی دامن می‌زنند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه دیروز شیراز بر ضرورت حمایت از صنایع کوچک تأکید کرد و گفت: دشمن در سال ۱۴۰۲ تلاش کرده و می‌کند تا ما را از مسائل اصلی کشورمان غافل کند، اما ما باید برگردیم به این پرسش که اگر کشور می‌خواهد قدرتمند باشد و اگر می‌خواهیم دماغ مستکبران را به خاک بکشانیم، باید چه کنیم؟
امام‌جمعه شیراز ادامه داد: مسلماً آنچه رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال مطرح می‌کنند، باید مدنظر باشد. رهبر معظم انقلاب در شعار سال به مهار تورم تأکید کرده‌اند، آن‌قدر دشمن حاشیه‌ها درست می‌کند و برخی ندانسته به این حاشیه‌ها دامن می‌زنند که ما فرصت پیدا نکنیم تا راهکاری برای مهار تورم در این مقطع پیدا کنیم. دشمن می‌داند دارد چه می‌کند.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین تأکید بسیاری به رونق تولید داشته‌اند. ما برای رونق تولید چه می‌کنیم، آن هم در حالی که در برج پنج سال قرار داریم.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه مجموعه صنایع کوچک در فارس جزو نقاط قوت استان حساب می‌شود، گفت: در زمینه صنایع کوچک چون مهارت ویژه در مردم این استان وجود دارد، کارهای ارزشمندی هم انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد صنایع استان در مجموعه شهرک‌های صنعتی فارس فعال هستند، گفت: عمده صنایع کوچک در این شهرک‌ها فعالیت دارند، در واقع انواع صنایع در این شهرک‌ها با توانمندی ویژه‌ای در حال فعالیت هستند.
دژکام ادامه داد: صنعتگران فارس با کیفیت خوبی محصولات خود را ارائه می‌دهند و حتی بخش عمده‌ای از قطعات خودرو که خودروسازی‌های کشور می‌خرند، تولید صنعتگران فارس است.
وی اضافه کرد: قیمتی که تولیدکنندگان در فارس می‌فروشند، یک‌سوم قیمتی است که کارخانه خودروسازی تحویل می‌دهد. در واقع دلالان و واسطه‌گران اجازه نمی‌دهند سودی نصیب تولیدکنندگان شود. زحمتش را صنعتگران می‌کشند، پولش را دلالان به جیب می‌زنند.
امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: حمایت از صنایع کوچک یعنی کاری کنیم که این صنایع جان بگیرند و ضرر نکنند. دلالی و واسطه‌گری نباید باعث ظلم به تولیدکنندگان شود؛ این اشتباه است.
وی بر ضرورت حمایت از صنایع کوچک تأکید کرد و گفت: باید صنایع کوچک را حمایت کنیم. مدیران، وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت کار باید به صورت ویژه از این صنایع حمایت کنند.
دژکام بر لزوم حمایت بانک‌ها از صنایع کوچک تأکید کرد و گفت: متأسفانه بانک‌ها به غده سرطانی تبدیل شدند و به جای اینکه پول مردم را در خدمت تولید قرار دهند، دارند بنگاه‌داری می‌کند. نه وام قرض‌الحسنه‌اش در جای خودش است و نه وام تولید آنها در جای خودش است. اینها باید تعدیل شود و چارچوب پیدا کند و در خدمت رونق تولید را شاهد باشیم تا اقتصاد مقاومتی آن‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، محقق و دشمن ناامید شود.
امام‌جمعه شیراز گفت: در این زمینه اگر کسی می‌تواند خدمت کند، نباید کوتاه بیاید تا با این نوع حمایت‌ها تولیدکنندگان در عرصه صنایع کوچک دلگرم شوند و شاهد توسعه استان باشیم.
آیت‌الله دژکام یادآور شد: در هفته پیش رو سالگرد بازگشت سرتاسر عزت و افتخار آزادگانی است که برخی از آنها بیش از ۱۰ سال در زندان رژیم صدام لعنت‌الله علیه گرفتار بودند. سالگرد بازگشت این عزیزان به کشور را گرامی می‌داریم. این بزرگواران آزاده که این سفر را رفتند، امروز به عنوان گنجینه‌هایی برای ما هستند.
وی ادامه داد: این آزادگان گنجینه هستند. اینها قدر وقت را شناخته‌اند، اما بسیاری از مردم هنوز قدر وقت را نمی‌دانند.
امام‌جمعه شیراز اظهار کرد: آزادگان اوج عرفان، دین‌داری و اوج فرصت‌هایی که خداوند ایجاد می‌کند را عملاً به ما نشان می‌دهند. حیف نیست این گنجینه‌ها غریب بمانند؟ ‌باید کسانی که در فضای مجازی فعالیت دارند و همچنین کسانی که در رسانه‌ دستی دارند، این تجارب را با ظرافت هنری منتقل کنند تا جوانان بهره‌مند شوند.
وی در خطبه‌های اول نمازجمعه هم گفت: در انقلاب اسلامی مبنا و عقیده اصلی این است که خدای متعال برای اداره جامعه بشری کسانی را معین فرموده است. ۱۲ امام معصوم پس از پیامبر(ص) وظیفه امامت و رهبری امت را به عهده دارند.
امام‌جمعه شیراز ادامه داد: امروز اگر امت اسلامی و مردم سربلند ایران انقلاب می‌کنند، می‌خواهند زیر پرچم حضرت ولیعصر(عج) باشند. همان اساسی که خدای متعال از آغاز نزول قرآن بر قلب مقدس خاتم‌الانبیاء محمد(ص) قرار داده بود و پیامبر گرامی در مناسبت‌های مختلف که اوجش غدیر خم است، برای مردم بیان کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی دارد تغییر اساسی در باورهای انسان معاصر به وجود می‌آورد.
وی ادامه داد: انسان‌های روزگار ما کارشان به جایی رسیده است که کاری به قیامت و زندگی پس از مرگ، سؤال و جواب و حساب و کتاب ندارند و اگر بحثی در مورد سیاست و اداره ملت می‌کنند، مربوط به دنیاست. در انقلاب اسلامی می‌گوییم انسان پس از مرگ نابود نمی‌شود؛ این در حالیست که اعتقاد به امامت فقط برای اداره زندگی دنیا نیست؛ بلکه برای نجات ما در عرصه زندگی آخرت است.
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: این انقلاب دامنه‌اش به حیات پس از مرگ هم منتهی می‌شود. اصلاً انقلاب کردیم که بشر را از مسیر انحرافی به سمت جهنم به سمت بهشت برگردانیم.
وی به نقش اعتقاد به امامت در زندگی آخرت اشاره کرد و گفت: در شب اول قبر از انسان پرسیده می‌شود که خدایی که پرستش می‌کردی چه خدایی بود و پیغمبری که برایت فرستادیم که بود؟ چه دینی داشتید، کدام کتاب، کتاب دینی شما بود و بر کدام دین مرده‌اید؟ امامت چه کسی بود؟ دژکام گفت: خدا پیامبر(ص) را برای همه بشر فرستاده است. پیام انقلاب اسلامی برای بشریت این است که زندگی شما اینجا و در این دنیا تمام نمی‌شود و شب اول قبر از شما می‌پرسند؛ لذا باید با مکتب حضرت محمد(ص) و پیامش آشنا شوید. نباید از پیام انقلاب اسلامی غافل شویم؛ باید ارتباط را با اهل بیت(ع) زیاد کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: افرادی که امروز بی‌احترامی به قرآن را ترویج می‌دهند و مردم را به این کار تشویق و ترغیب می‌کنند و در کشورهای مختلف به آنها اجازه می‌دهند تا این گناه بزرگ را مرتکب شوند، حواسشان نیست که باید جواب پس بدهند. از آنها سؤال می‌شود خدایی که می‌پرستید چه خدایی بود و پیامبری که برای شما فرستادیم که بود؟ نمی‌توانند بگویند صدایش نرسید؛ چراکه دارند قرآنش را آتش می‌زنند.
امام‌جمعه شیراز اظهار کرد: از قرآن در شب اول قبر سؤال می‌شود؛ برادر و خواهری که می‌توانی به قرآن خدمت کنی و در مقابل دشمنانی که دارند قرآن را می‌سوزاند عزت و عظمت قرآن را به رخ دنیا بکشید؛ کوتاه نیایید تا قرآن شفاعتتان کنند. اینها در شب اول قبر سؤال می‌شود. نباید فکر کنیم این مسائل در دنیا تمام می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی