[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فراشبند اعلام کرد: سه گروه شکارچیان غیرمجاز به دام افتادند ، روزنامه شیراز نوین

سه گروه از متخلفان و شکارچیان غیرمجاز در شهرستان فراشبند که اقدام به شکار پرندگان وحشی و با سه قبضه سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع دالان فراشبند کرده بودند، به دام افتادند. 
به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس، علی اکبر کشاورزی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فراشبند در این زمینه بیان داشت: طی گشت و کنترل مأموران، یگان حفاظت این شهرستان موفق به دستگیری سه گروه از متخلفان که اقدام به شکار کرده بودند، 
شدند. 
کشاورزی افزود: از این افراد، سه قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی پنج‌تیر‌پران و تک لول و یک قبضه پنج‌تیرپران غیرمجاز به همراه مقادیری مهمات و لاشه ۴۱ فرد کبک و تیهو وحشی در منطقه شکار ممنوع دالان کشف شده است. 
وی با بیان اینکه طی هماهنگی با دادستان دادگستری شهرستان فراشبند برای متخلفان تشکیل پرونده شده است، خواستار برخورد قانونی با سودجویان و بهره‌برداران غیرقانونی از محیط‌زیست شد. 
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فراشبند با تشریح موقعیت حساس و مهم منطقه دالان فراشبند اظهار داشت: منطقه شکار ممنوع دالان با وسعت 54هزار و 453 هکتار در فاصله 62 کیلومتری غرب شهر فیروزآباد در 23 کیلومتری جنوب فراشبند قرار دارد و تنوع زیستی در آن کم‌نظیر و در عین حال حساس و آسیب‌پذیر است. 
وی ادامه داد: تاریخچه حفاظت منطقه شکار ممنوع دالان ابتدا به سال 74 بازمی‌گردد که یک بازه زمانی 5ساله برای آن تعریف شد. همچنین در سال 85 به مدت 5 سال مجدداً حفاظت در این منطقه تمدید شد. 
کشاورزی با اشاره به اینکه اقلیم، زمین‌شناسی، توپوگرافی و عوارض طبیعی در منطقه دالان بی‌نظیر است، افزود: منطقه عموماً کوهستانی بوده و از پوشش گیاهی بسیار غنی برخوردار است؛ به ویژه درختان بادام که بیشترین وسعت منطقه را در بر می‌گیرد. منطقه دارای تابستانی نسبتاً گرم و زمستانی معتدل است؛ از این رو گاه مورد تجاوز شکارچیان قرار می‌گیرد و لازم است شهروندان، اعضای سمن‌ها و مردم، محیط‌زیست را در افزایش حفاظت از این منطقه محیط‌زیستی یاری کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی