[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۶ سبزی عالی برای آب‌کردن چربی شکم به توصیه متخصصان، روزنامه شیراز نوین

روزیاتو - اگر در تلاش برای رسیدن به هدف خود برای کاهش وزن یا کاهش چربی شکم هستید، سبزیجات خاصی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند! با این حال چیزی به نام یک غذا یا نوشیدنی وجود ندارد که بتواند چربی‌های شکم را آب کند. می‌دانید که این اتفاق غیرممکن است. چربی اضافی شکم می‌تواند به دلیل عواملی مانند ژنتیک، سن، سبک زندگی کم تحرک، کیفیت پایین رژیم غذایی یا مصرف زیاد الکل افزایش یابد. به دلیل زیاد بودن عوامل دخیل در این مورد، برای از دست دادن چربی نیاز به رویکرد جامع‌تری وجود دارد.
بنابراین، وقتی در مورد سبزیجاتی صحبت می‌کنیم که می‌توانند به کاهش چربی شکم شما کمک کنند، سبزیجاتی که کالری کمتری دارند و دارای چیزهایی مانند فیبر، پروتئین یا سایر مواد مغذی مفید هستند مورد نظر هستند. سبزیجات سبزرنگ نه تنها فوق العاده مغذی هستند، بلکه به کاهش چربی شکم نیز کمک می‌کنند.
چغندر
در مورد چغندر (لبو) به اندازه کافی صحبت نمی‌شود، اما این سبزی مملو از مواد مغذی است که می‌تواند به شما در مدیریت وزن در ناحیه معده کمک کند و حتی هضم را بهبود بخشد.
چغندر دارای فیبر بالایی است، حدود ۳.۸ گرم در هر فنجان. خوردن فیبر کافی در هر وعده غذایی یا میان وعده به جلوگیری از نفخ، کاهش اشتها و افزایش احساس سیری کمک می‌کند. فیبر همچنین می‌تواند به بهبود سلامت میکروبیوم روده شما کمک کند، چیزی که در حفظ یا کاهش وزن به شیوه‌ای سالم بسیار مهم است.
کلم پیچ
کلم پیچ یک سبزی برگ سبز است که سرشار از مواد مغذی است. با خوردن این برگ خوشمزه، ویتامین‌های A ،K ،C و B6 و همچنین منگنز، مس و پتاسیم دریافت خواهید کرد. در هر ۱۰۰ گرم کلم پیچ تنها حدود ۴۳ کالری وجود دارد و با خوردن آن فیبر و پروتئین نیز دریافت خواهید کرد.
به یاد داشته باشید که هیچ غذایی وجود ندارد که بتواند چربی شکم را بسوزاند. با این حال، جایگزینی غذاهای شیرین و فراوری شده که باعث افزایش وزن می‌شوند، با سبزیجات پرفیبر مانند کلم پیچ می‌تواند کالری دریافتی شما را کاهش داده و مصرف مواد مغذی مفید را افزایش دهد.
اسفناج
این سبزی پر از مواد مغذی است و به عنوان سالاد، تفت داده شده یا در اسموتی پروتئینی عالی است. به گفته متخصصان تغذیه، افزودن اسفناج بیشتر به رژیم غذایی می‌تواند به کاهش چربی شکم شما کمک کند.
اسفناج سرشار از فیبر است که باعث جذب بهتر مواد مغذی شده و به هضم غذا کمک می‌کند. همچنین سرشار از ویتامین K است که گاهی اوقات می‌تواند از کاهش وزن بدن از جمله چربی احشایی حمایت کند.
فلفل دلمه‌ای قرمز
فلفل دلمه‌ای قرمز یک سبزی همه کاره با شیرینی طبیعی است که در بسیاری از غذاها قابل استفاده است. این فلفل همچنین مملو از مواد مغذی است که می‌تواند به شما در رسیدن به وزن مورد نظرتان کمک کند.
به‌طور کلی فلفل دلمه‌ای‌ها سبزیجات ایدئالی برای افزودن به رژیم کاهش وزن هستند. آن‌ها کالری کم و مواد مغذی بالایی دارند و همچنین به ایجاد حس سیری بعد از غذا کمک می‌کنند. این ترکیب می‌تواند به جلوگیری از پرخوری در بقیه روز کمک کند. محتوای فیبر و کپسایسین این سبزی نیز به فلفل دلمه‌ای قرمز خاصیت کاهش وزن می‌بخشد.
کلم بروکلی
کلم بروکلی یکی از مغذی‌ترین سبزیجاتی است که می‌توانید پیدا کنید. این سبزی از خانواده کلم سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند. ترکیب اولیه آن سولفورافان است که با کاهش سیتوکین‌ها و NF-kB در بدن عمل می‌کند. این مواد فرایند التهابی را هدایت می‌کنند. با کاهش التهاب، بدن بهتر می‌تواند وزن خود را کم کرده و در بخش‌های دیگر نیز به طور مؤثر کار کند.
بروکلی همچنین حاوی چندین ماده مغذی دیگر است که می‌توانند باعث کاهش چربی شکم شوند، از‌جمله ویتامین C، کلسیم و کروم. ویتامین C برای متابولیزه کردن چربی‌ها به انرژی در بدن لازم است. این سبزی همچنین یک غذای پرکربوهیدرات است که در کاهش وزن بسیار مؤثر است که کمک به احساس سیری، تأمین انرژی، جلوگیری از افزایش وزن و کمک به هضم غذا و حتی کمک به کوتاه کردن دور کمر از جمله آن‌هاست.
هویج
هویج یک سبزی ریشه‌‌ای خوشمزه است که مواد مغذی آن بیشتر از چیزی است که اغلب مردم تصور می‌کنند. جویدن هویج خام به‌طور شگفت انگیزی می‌تواند به اهداف شما برای کاهش وزن کمک کند.
این سبزی در توانایی خود برای کمک به کاهش چربی شکم منحصر به فرد است زیرا متابولیسم بدن را بالا می‌برد. اثر گرمازایی غذا (TEF) میزان کالری یک غذا است که باعث می‌شود بدن در حین هضم بسوزاند. از آنجایی که هویج بافت سختی دارد، TEF بالایی دارد و بنابراین باعث می‌شود بدن به سادگی با خوردن آن کالری بیشتری بسوزاند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی