[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

درآمدزایی یا فرهنگ‌سازی؟، روزنامه شیراز نوین

هفته اول لیگ برتر کشور در حالی آغاز شد که مطابق انتظار، با حاشیه‌های همیشگی در فوتبال ما همراه بود.
در همین هفته اول، این کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بود که نقش پررنگی داشت! این کمیته خیلی زود و در همان شب اول مسابقات با برخورد جدی چندین مربی و بازیکن را محروم و احضار کرد.
سال‌هاست که در فوتبال لیگ برتر ایران، کمتر رفتار و دید حرفه‌ای بین مربیان و بازیکنان دیده می‌شود و در اکثر مسابقات از مصاحبه‌های تند و معمولاً غیرمنطقی از سوی مربیان و بازیکنان در حاشیه مسابقات، همگی نشان از رفتارهای غیرحرفه‌ای در فوتبال حرفه‌ای ایران‌ می‌دهد.
این فصل و در همان هفته اول فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی با عزمی جدی و محکم ‌تصمیم به فرهنگ‌سازی و جریمه افراد خاطی گرفتند و در کمترین زمان ‌ممکن، دو سرمربی و دو بازیکن را محروم و احضار کردند.
سیدمهدی رحمتی سرمربی نساجی به علت رفتار غیرحرفه‌ای در کنار زمین و مجتبی حسینی سرمربی آلومنیوم اراک به علت مصاحبه علیه داوری محروم شدند. همچنین مهران‌موسوی بازیکن آلومینیوم اراک هم‌ محروم شد و علیرضا بیرانوند هم به خاطر مصاحبه انتقادی به کمیته انضباطی احضار شد.
حال کسی مخالف برخورد جدی با بی‌اخلاقی و حاشیه‌سازی در فوتبال ایران نیست، ولی این ‌نکته که هر صحبت انتقادی علیه مدیریت فدراسیون، داوری یا مسابقه برگزار شده، به محرومیت و جریمه مربیان یا بازیکنان منجر شود هم به نوعی دیکتاتوری و خودرأی بودن فدراسیون را نشان می‌دهد.
همچنین به نظر می‌رسد جرائم نقدی افراد خاطی هم می‌تواند منبع درآمدی مناسب برا فدراسیون فوتبال محسوب شود و این خود می‌تواند دلیلی برای برخوردهای تند و سریع فدراسیون با افراد منتقد باشد!

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی