[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بهره‌برداری از ۹ سامانه خورشیدی در سال جاری، روزنامه شیراز نوین

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ
 شرکت توزیع برق فارس خبر داد:
بهره‌برداری از 9 سامانه خورشیدی در سال جاری

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: از ابتدای سال جاری، تعداد 9 سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی 90 کیلووات و سرمایه‌گذاری بالغ بر 27میلیارد ریال توسط بخش خصوصی نصب و راه‌اندازی شده که این تعداد تا پایان سال 1402 به 5هزار سامانه خورشیدی افزایش خواهد یافت.
حمیدرضا جلایر با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح از سال 95 تاکنون، تعداد 915 سامانه خورشیدی با ظرفیت 6هزار کیلو وات در شهرستان‌های تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به بهره‌برداری رسیده‌اند، افزود: استان فارس از نظر تابش خورشید دارای شرایط بسیار خوبی در ایران و جهان است؛ به طوری که می‌توان به ازای هر مترمربع، معادل 2هزار و 200 کیلووات ساعت برق خورشیدی در طول سال تولید کرد.
جلایر یادآور شد: پنل‌های خورشیدی برق خود را به شبکه سراسری ارائه می‌دهند و وزارت نیرو این برق را در قالب قراردادهای تضمینی20ساله خریداری می‌کند.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت از سوی دولت را از جمله مزیت‌های پنل‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این پنل‌ها طول عمر مفید 20ساله داشته و با شست‌وشوی حداقل ماهی یک بار می‌توان بازدهی آنان را افزایش داد.
جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز اظهار داشت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت‌نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشید‌ی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir 
مراجعه کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی