[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وزیر کشور: مشارکت حداکثری در راه انتخابات است ، روزنامه شیراز نوین

وزیر کشور:
مشارکت حداکثری
در راه انتخابات است 

وحیدی: استقبال نامزدها از مرحله پیش‌ثبت‌نام، نوید مشارکت حداکثری در انتخابات را می‌دهد

 وزیر کشور گفت: استقبال نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از مرحله پیش‌ثبت‌نام، نوید مشارکت حداکثری در این فرایند ملی را می‌دهد.
به گزارش ایرنا، «احمد وحیدی» روز شنبه در حاشیه مانور منطقه‌ای زلزله در شهرستان ساوه اظهار کرد: وزارت کشور در چارچوب قانون و در راستای تحقق راهبردهای چهارگانه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت ابلاغی رهبر معظم انقلاب فعالیت انتخابات سال جاری را با اجرایی کردن مرحله پیش‌ثبت‌نام وارد مرحله اجرا کرده است.
وی با بیان اینکه مرحله پیش‌ثبت‌نام بر اساس قانون جدید انتخابات وزارت کشور انجام می‌شود، افزود: هم‌اکنون آمادگی لازم در سطح وزارتخانه، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای اجرای تمام و کمال قانون به منظور تحقق راهبردهای چهارگانه مورد نظر رهبر معظم انقلاب وجود 
دارد.
وحیدی گفت: مشارکت بسیار خوب متقاضیان داوطلبی ثبت‌نام نشان می‌دهد که یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری را در پیش داشته باشیم و وزارت کشور در این خصوص توضیحات و اقدامات لازم را برای همه رده‌های هیئت‌های اجرایی انجام داده است و آمادگی دارد بر اساس موارد زمانی پیش‌بینی شده در قانون به مراحل بعدی انتخابات از جمله ثبت‌نام نهایی در ۲۷ مهر گام 
بردارد.
وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن پیاده‌روی اربعین حسینی، اظهار کرد: توافقات لازم با دولت عراق در راستای کنترل ورود و خروج و ارائه خدمات به زائران حسینی در مرزهای ۲ کشور انجام شده است.
وی افزود: پیش‌بینی موکب‌های حسینی در مرزها و مسیر پیاده‌روی، استقرار نیروهای امدادی از جمله هلال احمر، تعبیه واحدهای درمانی و بهداشتی ۲ طرف مرز، راه‌اندازی سایه‌بان‌ها و مه‌پاش‌ها یا هر امکان دیگری با توجه به گرمای هوا از دیگر مواردی است که بین ۲ دولت در مورد آنها توافقاتی انجام شده است.
وزیر کشور گفت: همچنین مشارکت مردمی یکی از ارکان اصلی برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی است که در سامان‌دهی مواکب پیاده‌روی اربعین نقش‌آفرینی می‌کنند که زمینه این مهم نیز فراهم شده است.
وی با اشاره به برگزاری مانور منطقه‌ای با حضور ۳۵ دستگاه سه شهرستان استان مرکزی در محوطه ۸۵۰ هکتاری سد الغدیر ساوه اظهار کرد: برگزاری این مانور ابتکار استان مرکزی در مدیریت هرچه بهتر بحران در شرایط اضطراری است که با سناریوی مناسبی طراحی شده است.
وحیدی گفت: مدیریت یکپارچه بحران با شرح وظایفی که برای دستگاه‌های اجرایی تعریف شده بود، از مهم‌ترین اهدافی بود که در این مانور محقق شد تا دستگاه‌های اجرایی با برطرف کردن اشکالات و نقاط ضعف همواره آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه احتمال وقوع بسیاری از بحران‌ها و انواع بلایای طبیعی در ایران وجود دارد، افزود: لازم است چنین مانورهایی در استان‌های مختلف کشور با گستردگی تمام دستگاه‌ها و سناریوهای کامل و نزدیک به واقعیت انجام شود.
مانور مقابله با زلزله ۶ و هشت دهم ریشتری و تخریب بند خاکی روز شنبه با حضور وزیر کشور و همکاری ۲۵۰ گروه امدادرسانی شهرستان‌های ساوه، زرندیه و تفرش در سد الغدیر ساوه برگزار 
شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی