[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رشد تولید در گروصنایع کوچک است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از سهم بیش از ۹۰ درصدی صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی استان فارس خبر داد و گفت: صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار، رشد تولید و توسعه صنعتی برعهده دارند.
سید مصطفی هاشمی با اشاره به 21 مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک گفت: اهمیت صنایع کوچک در رشد و توسعه اقتصادی و لزوم توجه همگانی به این صنایع، سبب شد تا 21 مرداد در تقویم رسمی کشور به نام روز حمایت از صنایع کوچک نام‌گذاری شود.
وی افزود: صنایع کوچک و متوسط آن هم با توجه به مزایایی که دارند، محرک اصلی اشتغال و رشد اقتصادی هستند.
هاشمی با بیان اینکه صنایع کوچک به علت میزان سرمایه‌گذاری کمتر در مقایسه با صنایع بزرگ، در زمان کمتری به تولید و بهره برداری و اشتغال می‌رسند و با نوسانات اقتصادی نیز زودتر دچار مشکل می‌شوند، گفت: از این منظر، حمایت از آنها به عنوان اولویت مهم مطرح است و سیاست‌های حمایتی دولت و وزارت صمت نیز بر همین محور استوار است تا صنایع کوچک بتوانند در عرصه‌های تولیدی و صنعتی نقش مهم خود را ایفا کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت استقرار صنایع کوچک محسوب می‌شوند، از فراهم بودن بسترها برای جذب سرمایه‌گذار در ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبر داد و گفت: تاکنون افزون بر ۸۴۰۰ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد 3332 واحد با اشتغال‌زایی افزون بر 39700 نفر در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.
هاشمی با بیان اینکه بیش از 2900 طرح صنعتی کوچک و متوسط در استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارد، گفت: از این تعداد 544 طرح دارای پیشرفت بالای 60 درصد و نصب ماشین‌آلات است که بخش زیادی از آن تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: امسال با رویکرد مهار تورم و رشد تولید، برنامه‌های ویژه‌ای برای تقویت و حمایت از صنایع کوچک در مرحله اجرا داریم که هدف اصلی رفع چالش‌ها و مشکلات و کمک به بهره‌برداری طرح‌های صنعتی در حال ساخت و ساز است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برنامه‌ریزی برای تسریع در واگذاری زمین در شهرک صنعتی جدیدالتأسیس دارویی بیضا خبر داد و گفت: عملیات توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی در حال انجام است و بر اساس برنامه‌ریزی از مهرماه امسال فرایند واگذاری را آغاز می‌کنیم.
هاشمی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات متنوع حمایتی به صنایع کوچک استان گفت: در بخش خوشه‌های صنعتی، 20 خوشه در استان شناسایی شده که مطالعات امکان‌سنجی 13 خوشه انجام شده و از این تعداد تاکنون خوشه‌های گلاب و عرقیات میمند، سنگ شمال، شوریجات و ترشیجات و رب گوجه، خرمای جنوب فارس و فرش دست‌بافت به مرحله پیاده‌سازی و اجرا و توسعه‌یافتگی رسیده‌اند و خاتمه یافته‌اند و خوشه گیاهان دارویی نیز که امسال در روز صنعت و معدن به عنوان خوشه برتر کشور انتخاب شد، در مرحله نهایی توسعه‌یافتگی قرار دارد و خوشه مسقطی لار در مرحله اجرای برنامه‌های خوشه‌ای قرار دارد.
وی با اشاره به انجام مطالعات امکان‌سنجی خوشه‌های انجیر استهبان و سنگ نی‌ریز گفت: اجرای این خوشه‌ها نیز در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است.
هاشمی حمایت از50 پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی، برگزاری 326 تور صنعتی، برگزاری 2100 دوره آموزشی ویژه 72هزار فعال و شاغل صنعتی را از مهم‌ترین اقدامات حمایتی انجام شده از صنایع کوچک اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی را از اولویت‌های امسال بیان کرد و گفت: با برگزاری کلینیک صنعت و عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی و نیز پیگیری مشکلات واحد‌های صنعتی با سایر دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید امسال نیز احیای افزایش ظرفیت 160 واحد در برنامه قرار دارد.
وی با اشاره به آغاز طرح آمارگیری و به‌روزرسانی اطلاعات واحدهای صنعتی گفت: در قالب این طرح که از ابتدای تیر امسال آغاز شده، به صورت میدانی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی رصد و پایش آخرین اطلاعات آنها در سامانه ثبت می‌شود تا با بهره‌گیری از اطلاعات موجود بتوان برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی