[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تسهیل ترافیک در گلوگاه مرزی فارس ، روزنامه شیراز نوین

مدیریت ارشد شهری شیراز و هیئت همراه در راستای پیگیری مستقیم روند اجرای پروژه‌های عمرانی شاخص سطح شهر، از پروژ‌ه‌ زیرگذر گویم و بزرگ‌راه ۵۵ متری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بازدید کردند. به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مدیریت ارشد شهری شیراز و هیئت همراه در راستای پیگیری مستقیم روند اجرای پروژه‌های عمرانی شاخص سطح شهر از پروژ‌ه‌ زیرگذر گویم و بزرگ‌راه ۵۵ متری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سطح منطقه ۱۰ شهرداری شیراز بازدید کردند. 
 شهردارکلان‌شهر شیراز در این بازدید و بررسی میدانی پروژه‌های شاخص واقع در منطقه ۱۰ شهرداری این کلان‌شهر به فرارسیدن هفته دولت و سفر ریاست جمهوری اسلامی به استان فارس اشاره و اظهار کرد: بیش از ۲هزار و ۷۰۰میلیارد تومان پروژه قابل بهره برداری و افتتاح در هفته دولت و پروژه‌های قابل توجهی نیز برای سفر آیت‌‌الله رئیسی آماده بهره‌برداری هستند. 
محمدحسن‌ اسدی در بازدید از پروژه زیرگذر گویم که محوری شریانی در گلوگاه ورودی چند استان و تسهیلگر گره ترافیکی شمال و شمال غرب شیراز است، از بزرگ‌ترین موانع پیش روی فعلی پروژه را عدم جابه‌جایی شبکه طولی تأسیسات برق برای جلوگیری از خاموشی‌های متعدد در دوره گرمای هوا، به جهت آسایش و رفاه حال شهروندان ساکن در این محدوده دانست. 
او گفت: با وجود مشکلات، پروژه گویم با تمام توان در حال اجرا بوده و امیدواریم این میزان تأخیر در پروژه گویم را طی چندماه آینده جبران کنیم. 
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با تقدیر از منطقه ۱۰ شهرداری به‌لحاظ توانمندی در اجرای پروژه‌ها و تملک‌های لازم در مسیر، ضمن توانمندی پیمانکار مربوط به پروژه زیر گذر گویم بیان کرد: مراحل اجرای این پروژه به‌صورت سه نوبت و شبانه‌روزی در حال پیشرفت است.
اسدی در خصوص پروژه بزرگ‌راه ۵۵ متری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز اظهار کرد: این پروژه به طول هشت کیلومتر در مجاورت شهرک حافظ و آفرینش واقع شده است که طی ۲ ماه گذشته بخشی از فاز اول آن اجرا و در حال حاضر در بخش دوم فاز اول از کیلومتر یک تا ۲.۷، همه ماشین‌آلات و عوامل اجرایی به‌صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته در حال انجام فعالیت هستند. 
شهردار کلا‌ن‌شهر شیراز هدف از اجرای این پروژه را کمک به کنترل ترافیک غرب و شمال غرب شیراز، دانست کمک می‌کند و از بزرگ‌راه آیت‌الله حسینی الهاشمی آغاز و در ادامه به سمت جنوب شهرک گلستان و شهرک گویم متصل می‌شود. 
او با اشاره به مشکلات اجرای مسیر این پروژه گفت: تملک‌های بسیار زیاد، ترانشه‌برداری و خاک‌برداری با حجم بالا از مشکلات این پروژه بود که اهالی و مالکان همکاری لازم و بسیار خوبی را با شهرداری داشتند و امید است از کیلومتر یک تا ۲.۷ که محل اتصال به بلوار آفرینش است تا دهه فجر سال جاری به اتمام و تقدیم مردم شهر شیراز شود. 
اسدی عنوان کرد: برای ادامه این خط تا کیلومتر ۸ و سپس تا کیلومتر ۱۶ و اتصال به چهارراه قلات، تصمیمات لازم اتخاذ و مسائل آن مورد بررسی قرار گرفت. 
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بررسی میدانی این پروژه‌ها بر تسریع در اتمام و بهره‌برداری از آنها، طبق برنامه زمان‌بندی تأکید کرد. 
رضا محمدیان، برگزاری جلسات مستمر در محل پروژه‌های شاخص و بررسی مسائل آنها به‌انضمام صورت‌جلسه رفع مسائل را از جمله رویکردهای جدید این کمیسیون دانست. 
این مقام عمرانی در حوزه پارلمان شهری شیراز اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی، مقرر شد جلسات و بازدیدهای کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر در هفته دو بار انجام شود که در دو هفته اخیر با حضور شهردار و مدیران مربوطه و پیمانکاران بزرگ شهرداری صورت گرفته است. 
او اظهار امیدواری کرد: در راستای این رویکرد، بتوانیم کارهای بهتری را برای شهر شیراز اجرا کنیم و با اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ در زمینه‌هایی مانند راهسازی، فرهنگی، ترافیکی، مذهبی، اجتماعی، فضای سبز و مترو شاهد ارتقای جایگاه شهرشیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) با هدف ایجاد رضایتمندی شهروندان باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی