[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

افزایش پرونده‌های ارسالی به کمیسیون ماده صد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 9 شیراز، واحد کمیسیون ماده صد با هدف رسیدگی به پرونده‌های ساختمانی دارای تخلفات ساخت و ساز و جلوگیری از ساخت‌های غیرمجاز در سطح منطقه مشغول به فعالیت می‌باشد. همچنین میزان پرونده‌های کمیسیون ماده صد در سال گذشته 169 مورد پرونده بوده است که این رقم در سال جاری به ۲۱۸ پرونده ارسالی به کمیسیون ماده صد رسیده است.
شهردار منطقه ۹ بیان نمود که میزان جرائم وصولی کمیسیون ماده صد در امسال ۸میلیارد تومان است که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱.۵ درصدی را شاهد هستیم. افضلی همچنین از تلاش‌های آقای حبیبی معاون شهرسازی و خانم وکیلی مسئول کمیسیون تقدیر کرد و بیان نمود: تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری منطقه 9 در بررسی و به نتیجه رساندن پرونده‌های ارسالی کمیسیون ماده صد می‌تواند از بروز تخلفات بیشتر جلوگیری نماید. لازم به ذکر است با توسعه ساخت و سازها و گسترش شهرها، همچون سایر حوزه‌ها قوانینی برای مباحث عمرانی شهری نگارش شده، قوانینی که ماده ۱۰۰ آن برای بسیاری از شهرنشینان بسیار آشناست. قانونگذار در این ماده قانونی به تخلفات ساختمانی در شهرها رسیدگی می‌کند.
در ادامه آن ذکر شده که شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مأموران خود اعم از آنکه ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع شده باشد جلوگیری کند. به دلیل اهمیت این ماده از قانون شهرداری‌ها، کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شهری با حضور نماینده وزیر کشور، یکی از قضات دادگستری و یکی از اعضای شورای همان شهر تشکیل می‌شود که در حوزه‌های اصول شهرسازی یا فنی یا بهداشتی قلع تأسیسات و بناهای خلاف مشخصات مندرج در پروانه و یا ساختمان‌هایی که بدون پروانه شهرداری احداث شده یا شروع به احداث کرده باشد، به درخواست شهرداری ورود کرده و نظرات خود را ارائه می‌دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی