[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ناسا به فضاپیمای «سایکی» بال اضافه می‌کند، روزنامه شیراز نوین

ناسا قصد دارد آرایه‌های بزرگ خورشیدی را که به بال شباهت دارند، به فضاپیمای «سایکی» خود اضافه کند تا نیروی مورد نیاز این فضاپیما تامین شود.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از فوربس، سیارک ۲۲۶ کیلومتری «سایکی»(Psyche) در کمربند اصلی سیارک‌ها بین مریخ و مشتری قرار دارد؛ سایکی، هدف مأموریت ناسا به همین نام است. فضاپیمای سایکی ناسا قرار است در سال ۲۰۲۶ به این سیارک برسد، به مدت ۲۱ ماه به دور آن بچرخد و ترکیب آن را بررسی کند.
مأموریت برجسته سایکی برای آشکار کردن فلزی‌ترین جرم مشاهده‌شده، به آرایه‌های بزرگ خورشیدی و یک دستگاه ارتباطی کاملاً جدید مجهز شده است که از لیزر استفاده می‌کند.
مأموریت سایکی که بخشی از «برنامه دیسکاوری»(Discovery Program) ناسا است، روز پنجم اکتبر ۲۰۲۳ ساعت ۱۰:۳۸ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی بر فراز موشک «فالکون هوی»(Falcon Heavy) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) از مجتمع پرتاب فضایی ۳۹A در «مرکز فضایی کندی» پرتاب خواهد شد.
امید است که این مأموریت، حقیقت را در مورد «سایکی ۱۶»(۱۶ Psyche) آشکار کند که گمان می‌رود فلزی‌ترین و با ارزش‌ترین سیارک کشف‌ شده باشد. تصور می‌شود این سیارک، هسته یک سیاره کوچک باشد که می‌تواند به دانشمندان در مورد چگونگی تشکیل شدن زمین آموزش دهد.
در ماه‌های اخیر، فضاپیمای سایکی برای پرتاب در یک اتاق تمیز در نزدیکی مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا آماده شده است و جدیدترین تجهیزات آن، آرایه‌های خورشیدی دوقلو هستند. 
به گفته ناسا، آرایه‌های بزرگ خورشیدی که شبیه بال هستند، ۷۵ متر مربع وسعت دارند و پنج پنل خورشیدی را شامل می‌شوند؛ آنها تا زمانی که فضاپیما از زمین خارج شود در کناره‌های مدارگرد قرار می‌گیرند و سپس باز می‌شوند تا ۲۰ کیلووات نیرو را برای ۲.۵ میلیارد مایل سفر شش‌ساله به سیارک فراهم کنند. با وجود این، زمانی که فضاپیمای سایکی به سیارک برسد، قدرت خورشید به شدت کاهش خواهد یافت. بنابراین، آرایه‌های خورشیدی تنها می‌توانند حدود دو کیلووات نیرو را برای فضاپیما فراهم کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی