[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

پای اسفناج و پنیر (یونان)، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 30 دقیقه
 زمان پخت: 40 دقیقه
 
 مواد لازم برای 6 نفر
اسفناج: 1 کیلوگرم
پیازچه: 5 عدد
تخم‌مرغ: 2 عدد
خامه: 3 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا: مقدار لازم
خمیر پای: مقدار لازم
نمک و فلفل: مقدار لازم

انواع پای شامل یک کراست یا لایه خمیری هستند که داخل آن ‌ها با مواد مختلف پر می‌شود. برخی پای‌ها مانند پای سیب و پای گردوی کاراملی با مواد شیرین و میوه‌ها پر می‌شوند و آن‌ها را به عنوان دسر سرو می‌نمایند. برخی از پای‌ها مثل پای گوشت و سیب‌زمینی و پای ماکارونی نیز با انواع مواد غذایی پر می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را به عنوان غذای اصلی سرو نمایید. ‌اینجا قصد داریم طرز تهیه نوعی پای اسفناج و پنیر یونانی را آموزش دهیم که هر کسی عاشق طعم و مزه‌اش می‌شود.
فیلینگ ‌این پای از ترکیب اسفناج، پنیر پارمزان، پیازچه، تخم‌مرغ و خامه تهیه می‌شود و خمیر پای اسفناج و پنیر را نیز می‌توانید طبق دستور ‌ایران کوک درست کنید. طرز تهیه ‌این پای بسیار راحت است و در زمانی کوتاه می‌توانید آن را آماده کنید. همچنین ‌این پای علاوه بر مزه لذیذ و دلچسب به دلیل داشتن اسفناج سرشار از فیبر، مواد مغذی و ویتامین‌هاست. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در برگ‌های سبز اسفناج موجب پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ها می‌شوند و از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کنند. استحکام استخوان‌ها، تقویت سیستم ‌ایمنی، دفع سموم بدن و بهبود گوارش از دیگر فواید اسفناج برای سلامتی هستند.

   طرز تهیه 
 مرحله اول
اسفناج را بشویید، آن را داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نرم شود (اسفناج آب می‌اندازد و نیازی به افزودن آب نیست). پس از تمام شدن آب اسفناج، کمی آن را تفت دهید و بعد از روی حرارت بردارید.
 مرحله دوم
پیازچه‌ها را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس، پیازچه‌‌ها را در کاسه‌ای بریزید و با اسفناج‌های پخته، 2 عدد تخم‌مرغ، خامه، نمک و فلفل مخلوط کنید.
 مرحله سوم
خمیر پای را به دو قسمت کنید. داخل قالب کاغذ روغنی بیندازید، یک قسمت از خمیر را با وردنه نازک پهن کنید و ته قالب قرار دهید.
 مرحله چهارم
مخلوط اسفناجی را که آماده کرده‌اید، داخل قالب و روی خمیر بریزید. سپس، مقداری پنیر پارمزان یا پنیر پیتزای رنده‌شده را روی اسفناج‌ها بریزید و با چنگال کمی مخلوط کنید.
 مرحله پنجم
قسمت دوم خمیر را پهن کنید، نوارهای یکسانی از خمیر ببرید و روی اسفناج‌ها را با خمیر بافت بزنید. پس از اتمام کار روی خمیرها را با زرده تخم‌مرغ یا کره آب‌شده برس بکشید و کمی پنیر ریز رنده‌شده روی آن بپاشید.
 مرحله ششم
ظرف پای را به مدت 30 تا 40 دقیقه داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کرده‌اید، قرار دهید تا روی خمیر طلایی شود. پس از پخت پای، آن را از فر خارج کنید و با ماست خامه‌ای سرو نمایید.
 
 سخن آخر
پای اسفناج، غذایی خوشمزه و لذیذ است که طرز تهیه راحت و آسانی دارد. فیلینگ ‌این پای از ترکیب اسفناج، پنیر پارمزان، تخم‌مرغ، پیازچه و خامه تهیه می‌شود و خمیر آن را می‌توانید طبق دستور ‌ایران کوک درست کنید.‌ این پای جذاب و مجلسی را می‌توانید در مهمانی‌ها به عنوان غذای اصلی یا پیش‌غذا سرو کنید.
برای تهیه پای اسفناج و پنیر ابتدا باید اسفناج و پیازچه را بپزید و آن‌ها را در کاسه‌ای با تخم‌مرغ، خامه، نمک و فلفل مخلوط کنید. خمیر پای را به دو قسمت تقسیم کنید و یک قسمت را با وردنه نازک پهن کنید. سپس، خمیر را در قالب روی کاغذ روغنی قرار دهید و مواد مخلوط اسفناجی را روی خمیر بریزید. در ادامه مقداری پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا روی مواد بریزید و با چنگال کمی مخلوط کنید.
قسمت دوم خمیر را پهن کنید، نوارهای یکسانی از خمیر ببرید و روی اسفناج‌ها را با خمیر بافت بزنید. پس از اتمام کار روی خمیرها را با زرده تخم‌مرغ یا کره آب‌شده برس بکشید و کمی پنیر رنده‌شده روی آن بپاشید. سپس، پای را به مدت 30 تا 40 دقیقه در فر از قبل گرم‌شده با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا روی آن طلایی شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی