[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هـدف ما پشتوانه‌سـازی اصـولی برای فوتبال فارس است، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار - گروه ورزش
بازیکن دهه هفتاد تیم برق شیراز و سرمربی پیشین فجر شهید سپاسی، حالا هدایت یک مدرسه فوتبال را به عهده دارد و می‌خواهد برای آینده فوتبال شیراز، پشتوانه سازی انجام دهد.
آکادمی فوتبال کلانتری با مالکیت علی اصغر کلانتری، این هفته میزبان تیمی از کشور عمان بود و در یک دیدار دوستانه، سه بر یک به پیروزی دست یافت.
علی اصغر کلانتری در گفت‌وگو با شیرازنوین درباره این مسابقه اظهار داشت: از طریق دوستانی که در عمان داشتیم و از طریق فضای مجازی با مدرسه فوتبال ما شناخت پیدا کرده و با مدیریت مجموعه ارتباط گرفته بودند، برنامه این بازی دوستانه ریخته شد. ما علاوه بر انجام مسابقه فوتبال، تفاهم‌نامه‌ای هم جهت ایجاد مراودات فرهنگی و فوتبالی امضا کردیم و به احتمال خیلی زیاد در ماه‌های آینده به عمان می‌رویم تا یک دیدار تدارکاتی هم در آنجا با این تیم داشته باشیم. مدیران و مسئولان تیم عمانی از شکل و شمایل تیم ما تعریف کردند؛ با وجود اینکه به آنها گفته بودیم تیم ما بیشتر از یک ماه و نیم نیست که تأسیس شده و تمرین زیادی هم نداشتیم.
وی درباره اهداف تشکیل مدرسه فوتبال کلانتری گفت: ما می‌خواهیم محیطی سالم برای فوتبال‌آموزان فراهم کنیم؛ آموزش صحیح فوتبال با استفاده از مربیانی که در سطح اول فوتبال کشور کار کرده‌اند و برای تحقق این اهداف، امکانات لازم را هم داریم. هدف ما در وهله اول پشتوانه‌سازی برای فوتبال استان است. خانواده‌ها و فوتبال‌آموزان هم از نظر ذهنی آرامش خوبی دارند که در محیط سالم و بی‌حاشیه، تمام تمرکزشان را روی مسائل فنی بگذارند.
کلانتری افزود: چند سال بود که به دنبال راه‌اندازی مدرسه فوتبال حرفه‌ای بودم، اما به خاطر مشغله‌هایی که داشتم انجام نشد. اما در اسفندماه سال گذشته مجوز کمیسیون ماده 5 را گرفتم و در این راه آقای محمد کلانتری هم خیلی به ما کمک کرد. طی پنج شش ماه جوانب کار را بررسی کردیم، مدارس فوتبال ایرانی و خارجی را رصد کردیم تا ببینیم از چه راهی می‌توانیم بهترین خدمات‌رسانی را انجام دهیم. همچنین از بزرگان فوتبال ایران مانند آقای مجید جلالی مشورت گرفتیم و کار را شروع کردیم. به لطف خدا تاکنون توانسته‌ایم رضایت خانواده‌ها، فوتبال‌آموزان و پیشکسوتان را جلب کنیم. در ادامه کار هم سعی در برطرف کردن نقاط ضعف داریم تا بتوانیم روند پیشرفتمان را سریعتر کنیم.
سرمربی سابق فجر شهید سپاسی اظهار کرد: انتظارش را نداشتیم که در آغاز کار، تعداد بالایی از علاقه‌مندان به این مدرسه فوتبال جذب شوند. چون نزدیک به 80 مدرسه فوتبال در این شهر دایر شده و ما هم تبلیغات آنچنانی انجام نداده بودیم. حدس ما در شروع کار، نهایتاً روی 50 یا 60 نفر بود، اما حدود 300 متقاضی داشتیم که در بازه اول کار، تنها می‌توانستیم 120 نفر را ثبت‌نام کنیم و از سایرین عذرخواهی کردیم، اما ان‌شاءالله در ترم‌های آینده در خدمتشان خواهیم بود.
کلانتری در پایان گفت: از شما رسانه‌هایی که پای کار فوتبال پایه هستید تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم با کمک شما در راستای تحقق اهدافمان گام برداریم و بحث پشتوانه‌سازی برای فوتبال فارس را به خوبی پیش ببریم.
گفتنی است در حاشیه این مسابقه  از آقایان  خلیل صالحی و عباس زارع و اکبر کلانتری که جزو هیئت مدیره مدرسه فوتبال هستند و همچنین آقایان حیاتی، مسئول مجموعه برق، حجت دهقان، مدیر فنی تیم، علی زارعی، سرمربی مدرسه فوتبال و محمد کلانتری، مدیر آکادمی توسط آقایان عبدالرضا برزگری و ایرج هژبر و آقای نوذر آزاد و دکتر دریانوش تقدیر شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی